پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب اصفهانی

حوزه/ در راستای همدلی با مردم مناطق سیل زده و همگامی با سیل خدمت آحاد کشور به مناطق نیازمند، شامگاه سه شنبه ۱۲۰ نفر از طلاب و روحانیون و ۵۰ نفر از دانشجویان به مناطق لرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، روزهای ابتدایی سال جدید بود که  پس از سپری کردن سالی با سختی های اقتصادی و معیشتی، بارش های پی در پی باران الهی نوید سالی پر از امید و مسافرت های نوروزی خوشی را می رساند اما بی تدبیری و شاید غفلت  برخی مسئولان بازهم کام مردم را تلخ کرد.

سیل ابتدا در استان گلستان  و شهرتسان آق قلا آغاز شد و سپس استان های لرستان و خوزستان را در برگرفت،اما این بار هم چون سنوات گذشته، اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیون  که شاید بیش از دیگر اقتشار جامعه در مضیقه معیشتی و اقتصادی برا یخانواده خود بودند، به کنار خانواده های سیل زدگان  شتافتند تا حضور و کمک آنان مرهمی برای درد هایشان باش،در حقیقت سیل خدمت به مناطق سیل زده در کشور جاری و ساری شد.

 حوزه علمیه اصفهان نیز از اولین روزهای آغازین سال جدید و بازگشایی رسمی ادارات، اقدامات و تدابیر خود را آغاز کرد، اعزام مبلغین و طلاب داوطلب به این مناطق کمترین کاری بود که می توانست صورت گیرد.

هماهنگی ها بانهادها و ارگان های متولی برای حضور روحانیونو حوزویان در مناطق سیل آغازشد، از روز جمعه 16 فروردین ماه 98 اعزام ها با ماشین های سواری شخصی و یا اتوبوس ها به صورت دسته جمعی به مناطق مختلف سیل زده کشور یکی پس از دیگری از حوزه علیمه اصفهان انجام می گرفت.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  شامگاه سه شنبه در مراسم اعزام 120 نفر از طلاب و روحانیون به مناطق سیل زده لرستان از مسجد امام سجاد(ع) که همراه با بدرقه و دعای سلامتی آیت الله مهدوی برای این جهادگران بود، اظهار کرد: حضور فیزیکی طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده از روزهای ابتدای ایجاد این بحران از اصفهان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200نفر از روحانیون و طلاب حوزه علمیه اصفهان در مناطق مختلف سیل زده کشور حضور دارند، خاطرنشان کرد: امشب 120نفر از طلاب داوطلب مدارس علمیه و همچنین 50 نفر از دانشجویان دانشگاه های صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در قالب کاروانی از جهادگران با چهاردستگاه اتوبوس به استان لرستان اعزام می شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: اعزام  به این مناطق تا زمان حل مشکلات و رفع نیازمندی مردم مناطق سیل زده از حوزه علمیه اصفهان به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد نفرات زیادی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان به منظور تسکین آلام مردم مناطق سیل زده وخدمت به این مردم جهت اعزام به مناطق ثبت نام کرده اند و این درحالی است که این قشر از جامعه علی رغم تمامی سختی های معیشتی و اقتصادی خود به یاری  دیگرخانواده ها و هم وطنان شتافتند  و از هیچ کمک نقدی، غیرنقدی و هم گامی خود فروگذار نکردند.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون جهادگر و داوطلب برای کمک رسانی و امداد به مردم مناطق سیل زده، در قابل کاروان هایی  مشخص اعزام می شوندو هر کاروان به  مدت 4روز در این مناطق مشغول به خدمت می شود.

وی ابراز کرد: بنابر دستور و توصیه اکید آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان غیبت طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در کلاس های درس که قصد حضور جهادی برای انجام خدمت را در مناطق سیل زده دارند، از سوی معاونت آموزش مجاز می باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه سیل به واقع بسیار بلایی ویرانگر است و حتی میزان تخریب و آسیبش  از زلزله  بیشتر است چرا که سیل نه فقط محل اسکان چه بسا احشام، مزارع و باغات و حتی زمین ها و سرمایه های افراد را به کلی نابود می کند گفت: ما در پیشگاه خداوند عهد می بندیم که تا آرامش کامل مردم مناطق سیل زده آنها را تنها نگذاریم و همراه و همگام و همدل با هم وطنان سیل زده خود باشیم.

در ادامه حجت الاسلام  احمد مقیمی مسئول هماهنگ کننده کاروان های طلاب و دانشجویان جهت اعزام به مناطق سیل زده گفت: اعزام مستمر دانشجویان و طلاب به مناطق سیل زده تا پیش از ماه مبارک رمضان در صورت اعلام نیاز مسئولین  و نهادهای مسئول ادامه خواهد داشت.

وی بر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی  همچون موارد بهداشتی، خوراکی، پتو و چادر برای ارسال به مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این نوع از کمک ها بیشتر مورد نیاز مناطق سیل زده است و باید یک تلاش دسته جمعی صورت گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha