جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر این که سپاه پاسداران محور دفاع از انقلاب است، گفت: جریان‌ها و فتنه‌ها در کشور در طول چهل سال و نیز جنگ نیابی سال‌های اخیر در منطقه از سوی استکبار مانند آتش‌هایی است که به خاکستر تبدیل شده و توسط سپاه به باد داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در تجمع حوزویان مشهد در حمایت از سپاه پاسداران در محل مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به آیه « مَثَلَ الذینَ کفَروا بربّهم أعْمَالُهُمْ کرَمادٍ اشْتدَّتْ بِهِ الرّیحُ فی یومٍ عاصفٍ لایقْدِرُونَ ممّا کسَبُوا عَلَی شَی ءٍ ذلک هُوَ الضلَّالُ البعیدُ(ابراهیم/۱۸)» که درباره حبط عمل و بی نتیجه ماندن اعمال کفار در دنیاست، گفت: تشبیه انجام شده مربوط به آنجاست که آتش خاموش و به خاکستر تبدیل می شود؛ یعنی آتش افروزی کفار، نه تنها حرارت و سوزندگی اش را از دست می دهد بلکه خاکستری می ماند که خواص آتش را ندارد.

وی ادامه داد: آتش افروزی برای سوزاندن یک نهاد و از بین بردن هویت و موجودیت مردم در قالب فتنه و توطئه  از سوی کفار انجام می شود، ولی در نهایت به خاکستری تبدیل می گردد که البته در برابر یک تندباد قرار گرفته که ذرات آن نیز به باد می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مجموعه آتش افروزی ها، توطئه ها و فتنه‌های استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته در برابر ملت ایران مانند همین تشبیه خاکستر و مواجهه با تندباد است.

وی با بیان اینکه اصل همه این برخوردها نهاد مقدس سپاه پاسداران به عنوان محور دفاع از این انقلاب بوده است، گفت: جریان‌ها و فتنه‌ها در کشور در طول چهل سال و نیز جنگ نیابی سال‌های اخیر در منطقه از سوی استکبار مانند آتش‌هایی است که به خاکستر تبدیل شده و توسط سپاه به باد داده شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به بیان امام راحل(ره) نسبت به سپاه اشاره کرد که فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، یادآور شد: این فرمایش نشان دهنده عظمت و قدرت این نهاد مقدس است که خادم محوری انقلاب می باشد و اگر نبود، موقعیت انقلاب از بین می‌رفت.

وی به نکته دیگر در فرمایشات رهبر کبیر انقلاب که فرمودند «ای کاش من هم یک پاسدار بودم»، اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان با وجود معنویت و قرب الهی، مرجعیت و تربیت شاگردان بزرگ، این آرزو را بیان می کنند که نشان می دهد ارزش پاسدار بسیار بالاست.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: این ارزش موجب شده که استکبار جهانی و آمریکا متوجه شده که خاموش کننده آتش و تبدیل کننده به خاکستر و در نهایت تندبادِ در برابر آن، همین سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه مهم تشخیص خاکستر و تندباد است، ابراز کرد: عمل امروز دشمن این نکته که خاکستر و تندباد و از بین برنده توطئه ها کدام است را مشخص کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان هدف دشمنان را این گونه تبیین کرد که آنان سپاه را به عنوان محور برخورد خود برای جدایی میان مردم و نظام قرار داده اند یا اینکه این اقدام برای برخورد و حرکت عملیاتی با سپاه می باشد که در حقیقت طبق بیان بخشی از آیه 17 سوره ابراهیم که می فرماید: «وَيَأْتِيهِ الْمَوْتُ مِنْ كُلِّ مَكَانٍ»، در واقع آنان عامل نابودی برای خود به وجود آورده اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: اگر اسرائیل غاصب وارد عملیات شود، فروپاشی آن در 2019 میلادی اتفاق خواهد افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنای ذات مقدس پروردگار در این است که توطئه های دشمن دین را با نقشه های خودشان از بین می برد، اظهار کرد: حرکت دشمن در اهانت به سپاه در شکل مانور ملی برای این نهاد مقدس در داخل کشور به وجود آورد که مردم دنیا و حتی آمریکا و اذنابش بدانند که مسئله سپاه یک امر ملی می باشد و امروز همه مردم نشان می‌دهند که سپاهی اند و سپاه در واقع همه ملت است.

وی همچنین شناخت دشمن و مرز دشمنی آن را مهم عنوان و تاکید کرد: باید بدانیم که چهل سال عداوت شان به تندباد سپرده شده و امروز نقشه های دیگری طراحی کرده اند زیرا هستی خود را در ادامه این دشمنی می دانند و از آن دست بردار نیستند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مسئله سیل، حضور در عرصه های امدادی و دفاعی همه جریان های جامعه را به دنبال و پیروی از سپاه دانست و اظهار کرد: هر اتفاقی و امری که در قالب یک مشکل برای ما پیش می آید در واقع نعمتی از سوی خداوند متعال برای ما بوده است.

وی ابراز کرد: علیرغم مشکل به وجود آمده در حادثه سیل، این مسئله اتحاد ملی و حضور مردمی را به نمایش گذاشت و نشان داد که همه مردم در مقام حل مشکل و دفاع با هم متحد و همدست هستند که باید قدر این نعمت را دانست.

وی در ادامه با اشاره به الگوگیری مقاومت جامعه ما از برکت زندگی و سیره امام سجاد(ع)، گفت: طلاب علوم دینی، به عنوان خادمان حضرت بقیة الله(عج) به این امام قهرمان و مقاوم آفرین خویش، اقتدا می کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha