پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بر لزوم توانمندی بیشتر حوزویان در زمینه درمانگری اجتماعی و فرهنگی مردم در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس استانی در خرم آباد لرستان گفت: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه، مبارزه با حداقل 70 آسیب اجتماعی در حوزه است که این فعالیت ها باید در مجموعه های مختلف دنبال شود؛ طلاب و روحانیت طبیب حاذق درمان این آسیب ها هستند.

وی افزود: طرح چهار مرحله ای به مدیران استانی در کشور در این زمینه ابلاغ شده است که بتوانیم با توانمندسازی طلاب خدمات ماندگاری در این زمینه داشته باشند؛ طلاب باید با مردم حشر و نشر داشته باشند و به درمان مشکلات مردم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: حوزه انقلابی ماهیت بخش سیاسی این دفتر است؛ حوزه، هدایت گر مردم است و در این زمینه 20 نوع برنامه پیشنهادی به مدیران استانی ارایه شده است؛ برگزاری مناسبت های انقلابی در استان ها، برگزاری دانش افزایی بصیرت افزایی، استفاده از ظرفیت های اساتید حوزوی، تربیت طلاب برای تصدی مسئولیت های مختلف نظام، شناسایی استعدادهای مختلف برای ارکان مختلف نظام از جمله برنامه هایی است که باید دنبال شود.

وی گفت: یکی از برنامه های بین المللی که باید در مدارس کشور دنبال شود، آموزش زبان عربی علمی و جدید و همچنین آموزش هدفمند انگلیسی و زبان های دیگر است؛ علما و طلاب کشورهای مختلف در زمینه زبان عربی تسلط دارند و ما نیز در این زمینه نباید مشکلی داشته باشیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیت های همسو، یکی از توانمندی های مدیران است که باید در اجرای طرح های مهمی که از سوی مدیریت حوزه ابلاغ می شود انجام گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha