شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قم / حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا با پشتیبانی مردم آماده مقابله با هرنوع تهدیدات است و به کوچکترین اشتباه دشمن پاسخی سخت از سوی ارتش و سپاه داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در خطبه های امروز kماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه امسال از منظر رهبر انقلاب سال فرصت‌هاست، اظهارکرد: ایشان بشارت دادند که از دل فشارها و مشکلات، فرصت‌های کم نظیری خلق خواهد شد و فرصت‌های بزرگ در قالب رونق تولید، سخت‌کوشی، بصیرت و دشمن شناسی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: امام جمعه قم تاکید کرد: رهبری فرمودند: انقلاب اسلامی ادامه بعثت نبی مکرم اسلام است و بعثت برای یک جامعه فاضل و برای ساخت یک تمدن است.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: در اولین ساعات ورود به سال جدید مثل همیشه نقشه راه ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) تبیین شد و بعد از آن در مناسبت‌های دیگر از جمله دیدار با مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز بعثت نبی مکرم اسلام رهنمودهای ایشان تداوم یافت.

خطیب نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که امروز جوانان کشور با آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل مسیر انقلاب را ادامه خواهند داد؛ ایشان فردای ایران اسلامی را متعلق به جوانان مومن می‌دانند که با ابتکارهای پی در پی می‌توانند کشور را به اوج پیشرفت برسانند.

وی به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره و ضمن تبریک این روز فرخنده گفت: ایمان به خدا، عشق به خدمت و دلدادگی به خط ولایت و اطاعت از ولی فقیه از ویژگی‌های بارز ارتش ایران و نیروی زمینی است.

امام جمعه قم یادآور شد: توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا با پشتیبانی مردم آماده مقابله با هرنوع تهدیدات است و به کوچکترین اشتباه دشمن پاسخی سخت از سوی ارتش و سپاه داده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه هیچ کس نباید در زمینه تقویت توانمندی سپاه و ارتش و نیروهای مسلح کوتاهی کند، یادآور شد: ایران اسلامی می‌خواهد جامعه ای بر اساس احکام الهی ایجاد کند که در این حاکمیت و نظام، سعادت دنیا و آخرت، عزت و معنویت و تسلط معنوی بر مناطق مختلف دنیا نهفته است.

وی علت دشمنی‌های آمریکا با سپاه را پیش قدمی در عرصه‌های مقابله با دشمن دانست و گفت: سپاه در حفاظت حرم حضرت زینب (س) پیش قدم بوده و هم در میدان مقابله سیاسی پیشگام است البته دشمنان با خیال خودشان نقشه می کشند ولی ترامپ و شیاطین و احمق‌های دور و بر آمریکا حاکم هستند و این احمق‌های جدید همان روش های شکست خورده قدیمی را تکرار می کنند ولی راه به جایی نمی برند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم ا اشاره به اینکه بارش‌های الهی کشور را از نظر کمبود آب از مشکل خارج کرد، افزود: چنین بارشی در 100 سال اخیر سابقه نداشته و 24 استان درگیر شدند و متاسفانه تعدادی از هموطنان جان‌باختند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب با تشخیص درست و به هنگام همه نیروهای مسلح و دستگاه‌ها را با تمام امکانات به صحنه آوردند و نیروهای مسلح با ایمان، همت و غیرت و وظیفه شناسی پای کار آمدند و همچنان در صحنه خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه با حضور بسیجی ملت در عرصه کمک رسانی خاطرات دوران دفاع مقدس زنده شد، افزود: صدمات روحی و روانی ناشی از این حوادث مسئله مهمی است و نباید به هموطنان مناطق سیل زده به عنوان افراد نیازمند نگاه کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه خدمت رسانی به سیل زدگان باید عزتمندانه باشد اضافه کرد: همه باید امدادرسانی را وظیفه خود بدانند و به کسب رضای الهی بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی نباید به اقدامات اولیه و کوتاه مدت بسنده شود گفت: تعمیر مسکن مردم، لایروبی رودخانه‌ها و چاره اندیشی برای نیازهای بلند مدت سیل زدگان باید مورد توجه دولت و ملت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه باید نقاط ضعف در سیل اخیر به صورت علمی شناخته و بررسی شود افزود: نباید به خاطر دستیابی به منافع نزدیک با تغییر کاربری رودخانه‌ها، ساخت و ساز در مسیر عبور آب‌ها و... زمینه بروز مشکل را فراهم کرد. ضروری است که دستگاه قضایی با متخلفان در این زمینه بدون هیچگونه ملاحظه ای برخورد قانونی داشته باشند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن اعیاد ماه مبارک شعبان اظهار کرد: حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در قیامت دارای مقامی است که شهدا به این مقام غبطه می‌خورند.

امام جمعه قم میلاد حضرت علی اکبر و امام زین العابدین(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: مهمترین مناسبت این ماه میلاد حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان است؛ همه این مناسبت‌ها را به نمازگزاران تبریک می گوییم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha