چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم باید پرورش یابد، در این مسابقات دانش آموزی قریب به سه میلیون حافظ شرکت کردند و این مسابقات در راستای لبیک گفتن به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی عصر امروز در اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: از حوزه علمیه قم و دیگر کشورها مهمانان ارزشمندی در این مسابقات شرکت کرده اند که امیدواریم تجربه حضور در ایران برای آن ها دلنشین باشد.

وی با اشاره به لزوم عمل به آموزه های قرآن کریم افزود: بنده اخیرا در یکی از مناطق سیل زده حرکت جهادی طلاب را شاهد بودم و دستگیری از دیگران که در قرآن موردتاکید قرار گرفته، در این مشکلات اخیر کشور توسط طلاب به وفور به چشم می خورد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: توجه به مفاهیم قرآن کریم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و ما امیدواریم در سال های آتی قوت بیشتری در این مسابقات ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه همه آحاد مردم به بیان رهبر انقلاب در حفظ قرآن لبیک گفته اند، بیان کرد: ششمین دوره مسابقات دانش آموزی جهان اسلام در ایران برگزار شد و با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که 10 میلیون حافظ قرآن کریم باید پرورش یابد، در این مسابقات دانش آموزی قریب به سه میلیون حافظ شرکت کردند.

وی عنوان کرد: آثار مسابقات قرآنی مملو از برکات بالا بوده و توسعه این فعالیت های فرهنگی بسیار مفید بوده و مسابقات نابینایان و بانوان نیز برگزار خواهد شد که ترکیب این مسابقات وسعت کار را افزایش خواهد داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: فهم، حفظ و و صحت قرائت قرآن مقدمه عمل به قرآن بوده و مسابقات قرآنی بهترین نوع مسابقات قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: طبق ادعای داوران این مسابقات سطح بالایی در آن حاکم است و بیش از 80 کشور نمایندگان خود را به ایران فرستاده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در حفظ کل قرآن کریم پیشگام باشد، همچنان که رهبر معظم انقلاب خواستار حفظ کل قرآن هستند، از این رو حفظ قرآن از سوی طلاب بسیار مهم است، وقتی طلبه عزیز قرآن را حفظ کند، قرآن با گوشت و پوست آن ها عجین می شود.

وی افزود: برای تمدن سازی و فرهنگ سازی اقدام خواهد کرد. مسابقات رشد کیفی بسیار خوبی داشته است، بنابراین باید به مباحث مفاهیم قرآن کریم نیز پرداخت زیرا خواست رهبری نیز در این بخش است که امیدواریم متسابقین در سال آینده به این موضوع بیشتر توجه کرده باشند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha