جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در سال جاری جمهوری اسلامی ایران سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم را برگزار می کند و در این بین، مسابقات قرآنی حوزوی باید جایگاه رفیع تری کسب کند و بار این رسالت سنگین بر دوش طلاب جوان است و این طلاب باید پرچم قرآن را در ایران و جهان به اهتزاز درآورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،   آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در اختتامیه سومین مسابقات بین المللی قرآنی طلاب علوم دینی جهان اسلام که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: از امتیازات این دوره از مسابقات این است که از کشور های مختلف در آن حضور دارند.

وی افزود: این مسابقات باید به قلمروهای معرفتی به صورت بیشتری اهتمام ورزد و خوشبختانه سال به سال ورود این مسابقات به بخش های معرفتی افزایش پیدا می کند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به خطبه 176 نهج البلاغه گفت: فصل قرآن در نهج البلاغه فصلی پربار و پر محتوا بوده و نزدیک ترین فرد به قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) و نزدیک ترین فرد به ایشان امیرمومنان(ع) بود و به همین دلیل بیانات حضرت امیر(ع) درباره قرآن دارای اهمیت فراوانی است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: وظیفه امت اسلامی در برابر قرآن کریم در نهج البلاغه به تفصیل بیان شده و اگر امروز می بینیم که عالم اسلام دچار فتنه و مشکلات مختلف است، به این دلیل است که از قرآن فاصله گرفته ایم.

وی تاکید کرد: امیر مومنان(ع) به ما فرموده اند که برای نجات امت باید به قرآن پناه برد و امروز ما نیازمند بازگشت به سمت آموزه های قرآنی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در سال جاری جمهوری اسلامی ایران سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم را برگزار می کند و در این بین مسابقات قرآنی حوزوی باید جایگاه رفیع تری کسب کند و بار این رسالت سنگین بر دوش طلاب جوان است و این طلاب باید پرچم قرآن را در ایران و جهان به اهتزاز درآورند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: حوزه های علمیه در دهه های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی راه های وسیعی در قلمروهای قرآنی گشوده است، این مسابقات هم باید دستاوردها را به ما نشان دهد و هم باید کمبودها و نیازها را برای ما معرفی کرده و خلا های موجود را مشخص کند.

وی تصریح کرد: قرآن پرچم تمدن اسلامی بوده و قرآن با آفاق معرفتی خود بشریت را وارد قلمرویی نو و عرصه ای جدید کرد و اگر بشریت در راستای مفاهیم قرآنی پیش می رفت، امروز جهان چهره بهتری داشت.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: سپاهیان شیطان، در صدد این هستند که فروع قرآنی را کاهش دهند، تحقیقات وسیعی پیرامون قرآن در میان مستشرقین انجام شده و بخش زیادی از این تحقیقات پایه های اندیشه های قرآنی ما را متزلزل می کند که راه آن این است که این اندیشه ها را شناخته و عالمانه به آن ها پاسخ بگوییم.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: برخی با این تئوری که قرآن حاصل تجربه های پیامبر اکرم(ص) است به آموزه های آن حمله ور شده اند، تاثر پذیری قرآن از اندیشه های زمانه و دیگر تئوری های مختلف در باب ایجاد شبهه درباره این کتاب آسمانی مطرح شده اند.

وی ادامه داد: آنچه که بزرگان حوزه علمیه بر آن تاکید دارند این است که قرآن بدون کم و کاست به دست ما رسیده و برای نجات بشریت باید به سمت قرآن کریم حرکت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه این مسابقات بسیار مفید است، ابراز کرد: طلاب حوزه علمیه باید در ابعاد مختلف قرآنی توانایی های بالایی کسب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha