جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر هوایی از وضعیت سیلاب خوزستان

حوزه/ مسئول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت مهندسی توسعه وزارت نفت، گفت: ۷۵ دریچه یک در یک دژ «شط علی» از دوهفته گذشته کاملاً باز بوده و آب در حال حرکت به سمت حوضچه‌های پایین‌دست هور می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس رضازاده، مسئول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست(HSE) شرکت مهندسی توسعه وزارت نفت که بر روی جاده «شط علی» حاضر بود، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خوزستان، اظهارداشت: ۷۵ دریچه یک در یک دژ «شط علی» از دوهفته گذشته کاملاً باز بوده و آب در حال حرکت به سمت حوضچه‌های پایین‌دست هور می‌باشد.

وی تأکید کرد: باز یا بسته شدن تمامی دریچه‌های و خروجی‌های مرتبط با هور، صرفاً با دستور «شورای تأمین استان خوزستان» صورت می‌پذیرد و شرکت نفت به‌واسطه دستگاه‌ها و ادواتی که دارد، تنها مجری تصمیمات «شورای تأمین استان» خواهد بود و هرگونه تغییر در وضعیت دایک ها و مسیرهای آب در هور، بدون اطلاع و حکم مستقیم این شورا، غیرقانونی است.

بنا بر گزارش خبرنگار «حوزه»، همان‌گونه که در تصاویر هوایی مشهود است، تأسیسات نفتی که در حالت استاندارد ارتفاع پنج‌متری دارند، در بخش‌های مختلفی تحت محاصره کامل آب هور بوده و به گفته مهندس رضا زاده، شرکت نفت هیچ مشکلی حتی با زیر آب رفتن تأسیسات خود ندارد و کاملاً برای شرایط مختلف آمادگی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت وقوع بحران، با توجه به شرایط تحریم و ارزش ریالی بالای توقف کار تولید و استخراج نفت، خسارات وارده به تأسیسات نفتی را چگونه برآورد می‌کنید، گفت: در حال حاضر تمام استان درگیر با بحران سیل است و قطعاً مجموعه نفت نیز آمادگی برای رویارویی با هر شرایطی را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تمامی تأسیسات نفتی در برابر جان و مال مردم ارزشی ندارد، خسارت مالی قابل جبران است اما خسارات جانی، روحی و روانی مردم قابل جبران نیست و قطعاً اولویت ما حفظ جان و سلامت مردم خواهد بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha