جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمه محدثه اصفهان

نشست اخلاقی با موضوع «حقیقت ماه شعبان» با سخنرانی «حجت الاسلام محسن موسویان» در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام  محسن موسویان، ماه شعبان را یک نوع سلوک الی الله دانست و گفت: به واسطه مناجات شعبانیه در این ماه ظرفیتی ایجاد شده است که به ما ارتباط عاشقانه با حضرت حق را آموزش می دهد همچنین در این مناجات یک راه برای بیرون آمدن از گناه برای بندگان خدا ترسیم شده است « إِلَهِی لَمْ یَکُنْ لِی حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِیَتِکَ إِلا فِی وَقْتٍ أَیْقَظْتَنِی لِمَحَبَّتِکَ» و آن بیداری به وسیله محبت خداوند است یعنی وقتی کسی شیفته محبت خداوند شود، به سمت گناه نمی رود.

وی افزود: ماه شعبان، ماه میلاد عاشورائیان، امام حسین، قمر بنی هاشم، امام سجاد، حضرت علی اکبر و علی اصغر علیهم السلام واقع شده است و از آن عجیب تر میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز در این ماه است، در این میلاد ها سِّری وجود دارد.

حجت الاسلام موسویان ادامه داد: ظرفیت عقلی بشر هنوز کامل نشده است، لذا باید امام بیاید تا این ظرفیت برای بشر محقق شود و با رسیدن زمان ظهور حضرت مهدی این ظرفیت حاصل می شود و عقل های مردم با عنایت ایشان کامل می شود. «وضع الله یده علی رئوس العباد  فجمع  بها عقولهم» تا صورت کامل تر دین ظهور پیدا کند. پس اگر قرار شد امام زمان به عالم هستی بیاید باید در ماهی به دنیا بیاید که متعلق به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. چون حقیقت تام پیامبر اکرم وجود نازنین حضرت حجت (عج) است. اما به ما تذکر می دهند که این حقیقت بدون امام حسین علیه السلام معنا پیدا نمی کند.

وی به نتیجه گیری بحث پرداخت و گفت: ماه شعبان ماه پیامبر خداست اگر کسی بخواهد در این ماه با پیامبر روبرو شود باید نظر به امام حسین علیه السلام بیندازد یعنی از منظر حسین علیه السلام مسئله دین داری خود را پیدا کنید و به نهایت آن توجه کنید به همین دلیل به ما گفته شده کسی که می خواهد مهدوی باشد حتما باید عاشورائی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha