شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دولت آباد

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «بندگی در پرتو وحی الهی» با سخنرانی حجت الاسلام جمال قربانی، امام جمعه شهر دستگرد برخوار، با حضور مدیر، اساتید وطلاب درمدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام جمال قربانی، صبح امروز در نشست اخلاقی با موضوع «بندگی در پرتو وحی الهی» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت : ما در عالمی زندگی می کنیم که متصل به وحی الهی است و اگر وحی الهی نبود بشر خود ،خالق و زندگی پس از مرگ را هم نمی شناخت و زندگی منهای وحی الهی مساوی با زندگی حیوانی و برعکس تنظیم زندگی بر پایه وحی الهی مساوی عمر درست و مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: انسان فقط یکبار و به مدت نامشخص عمر می کند و برای درست زندگی کردن و آماده بودن راه تجربه بسته است و فرصت تجربه کردن نیست و راه حل آن تمسک به وحی الهی است و حرکت در چارچوب دین است.

امام جمعه دستگرد گفت: مسلمان واقعی یعنی کسی که کاملاً تسلیم امر خدا باشد؛ مقام تسلیم در درگاه خدا آنقدر بالاست که وقتی حضرت ابراهیم(ع) خانه کعبه را ساخت یکی از دعاهایش همین بود که خدایا من ابراهیم و فرزندم اسماعیل را تسلیم درگاه خودت کن و حضرت ابراهیم(ع) زمانی این دعا را می کند که علاوه بر عبد خدا، نبی و خلیل الله هم بود.

وی افزود: ما از دین خدا خوشمان می آید ولی اصلاً تسلیم امر خدا نیستیم و اگر کسی تسلیم امر خدا شد تأثیر گذار خواهد بود و تمام حرکات و سکنات و رفتار چنین شخصی بوی خدا می دهد.

حجت الاسلام قربانی در پایان گفت: طبق آیه شریف: " انَّ الدین عندالله الاسلام" مسلمان یعنی کسی که تسلیم محض دین اسلام باشد و طلبه ها سبک زندگی شان باید اسلامی باشد چون الگو هستند و باید زندگی آنان بوی معنویت بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha