جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهادهای فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پس از وقوع سیل در برخی استان های کشور به ویژه، گلستان، مازندران، لرستان، فارس(شیراز) و خوزستان، طلاب و روحانیون براساس احساس تکلیف، از همان ساعات اولیه این حادثه تلخ، بصورت جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان امداد رسانی به سیل زدگان شدند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده، علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی و مشاوره ای و تلاش برای تسکین آلام مردم، به توزیع غذا و مایحتاج سیل زدگان، نجات مردم گرفتار در سیل، لایروبی معابر شهری و روستایی و منازل مردم سیل زده، و ... می پردازند و همچون همیشه، جلوه های زیبایی از همدردی روحانیت با مردم و در کنار آنان بودن را خلق کرده اند.

این روزها کوچه پس کوچه های شهرهای سیل زده مملو از حضور روحانیون جوان و انقلابی است که همانند دوران دفاع مقدس، با اخلاص، صداقت و وفاداری و بی تکلف به کمک مردم آمده اند تا غمخوار و مددکار آنان در سختی ها و مشکلات باشند و مردمی بودن را تفسیر کنند.

بر اساس اعلام نماینده ولی فقیه در استان لرستان و مدیر حوزه علمیه استان، قریب به 4 هزار طلبه و روحانی در مناطق سیل زده به یاری سیل زدگان شتافته اند و تا حل کامل مشکلات، در کنار آسیب دیدگان از سیل خواهند بود. این آمار جدای از حضور جهادگران بی ادعای حوزوی در دیگر استان های سیل زده است.

البته صدها طلبه و روحانی از سراسر کشور هم ثبت نام کرده و در نوبت اعزام به مناطق سیل زده و یاری رسانی به هموطنان عزیز آسیب دیده از سیل هستند و منتظرند تا بار سفر ببندند و در جهاد خدمت رسانی به مردم شرکت کنند.

طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات سیل زدگان کوتاهی نکرده و نمی کنند و تلاش دارند تا امید به زندگی و آینده ای روشن را در دل مردم  زنده کنند.

علما، مدیران و شخصیت های حوزوی نیز تا کنون حضوری جدی در مناطق سیل زده داشته و از نزدیک امدادرسانی به سیل زدگان را دنبال کرده اند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ، علاوه بر صدور 2 نامه رسمی، در سفرهای جداگانه به استان های گلستان و لرستان رفت و روزانه امور مربوط به سیل زدگان را دنبال می کند.

 

در همین راستا حجت الاسلام دهقان نماینده طلاب کهگیلویه  طی نامه ای به آیت الله اعرافی نوشت: سلام علیکم،  از مدیربت خوب حضرتعالی و تلاش همه دوستان  در مناطق سیل زده تشکر وقدردانی میشود باعث افتخار بود.

 

آیت الله اعرافی نیز در پاسخ به این نماینده طلاب نوشت:

جناب مستطاب آقای دهقان دام توفیقه و مجده

با سلام و تحیات

همه ما مدیون طلاب جوان و عزیز و انقلابی و گروه های تبلیغی و جهادی و جوانان عزیز حوزه و کشور و مدیران جهادی حوزه و نهادهای فعال و شرمسار ملت رشید ایران و سیل زدگان رنج دیده و مقاوم هستیم و باید دعاگو باشیم و همه تا پایان بحران در صحنه امداد و کمک آماده بمانیم.

با سپاس

اعرافی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha