سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کمک رسانی گروه تبلیغی حامیان ولایت بابل در روستای چم مهر پلدختر لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی و تجاری در استان تخریب شده و ۲۶ هزار و ۸۸۵ واحد نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، در دیدار با دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، گزارشی از خسارات سیل لرستان ارائه داد و  گفت: در حال حاضر تعداد 17 هزار و 536 واحد مسکونی و تجاری در استان تخریب شده و 26 هزار و 885 واحد نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

وی بیان کرد: همچنین در این حادثه 1200 مغازه و 808 خودرو از بین رفته است ضمن اینکه در کل استان بیش از 41 هزار و 467 مورد لوازم خانگی نیز از بین رفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: متاسفانه این سیل صدمات زیادی را به بار آورد که برای التیام و رفع آن، نیازمند حضور فعال مسئولین و دستگاه های مختلف دولتی هستیم.

وی با بیان این که از روز اول طلاب حوزه های علمیه و نیروهای خدماتی از جمله هلال احمر جمهوری اسلامی و آتش نشانی حضور دارند، گفت: حضور خودجوش طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در منطقه، آلام مردم خسارت دیده را التیام بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: در حال حاضر مردم در حال گرفتن کمک های مردمی هستند، اما آنچه مهم است التیام آلام مردم و تقویت روحیه آنهاست؛ با توجه به پیش رو بودن ایام نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان نیازمند حضور مبلغین حوزه های علمیه در شهرها و روستاهایی با بیش از 30 خانوار هستیم، چرا که حضور روحانیت می تواند آلام این عزیزان را التیام بخشد.

امام جمعه خرم آباد افزود: اسکان موقت و دائم سیل زدگان اولویت دیگری است که اگر زمینی از سوی منابع طبیعی به این موضوع اختصاص یابد و دولت محترم نیز کمک رسانی جدی داشته باشد، به طور یقین می توان این موضوع را مدیریت کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha