جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه، با بیان اینکه مسأله پرداخت خسارات مردم سیل‌زده را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد، گفت: إن‌شاءالله پیگیری‌ها و بررسی‌هایی در موضوع سیل خواهیم داشت را به اطلاع مردم خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، امروز در اجتماع عشایر خوزستان، با بیان اینکه خوزستان یادآور ایستادگی مردم در برابر استکبار و فتنه‌های تاریخ است، اظهارداشت: امروز در جای‌جای خوزستان، زنان و مردانی وجود دارد که در دفتر خاطراتشان، پر است از ایستادگی و رشادت! انسان‌هایی که برای دفاع از شرافت و وطن خود، تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: توفیق است که در آستانه میلاد حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) در جمع عشایر عرب، بختیاری، لر، بهمئی، قشقایی و همه اقوام خوزستان هستیم، کسانی که همیشه ایستادگی آن‌ها و دفاعشان از اسلام و این سرزمین زبانزد است.

ایران سرشار از سرمایه های خدادادی است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با بیان اینکه ایران سرشار از سرمایه های خدادادی است، گفت: خداوند متعال به این کشور سرمایه های بسیاری داده ولی باید این سرمایه ها را مدیریت کرد! امروز نیروی انسانی، عظیم ترین سرمایه ایران است، اما متأسفانه آنطور که باید از این سرمایه عظیم و گرانبها، استفاده مطلوب را نمی کنیم.

به طور جدی مسأله پرداخت خسارات به مردم را پیگیری می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه، با تأکید بر اینکه به طور جدی مسأله پرداخت خسارات به مردم را پیگیری می‌کنیم، گفت: حتماً همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع را به‌طورجدی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی عملی شود تا خاطره تلخ سال ۹۵ از ذهن مردم پاک گردد.

وی با بیان اینکه نزولات آسمانی در همه جا منشأ برکات الهی است، گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب، در دیدار با مسئولین نظام فرمودند که «باید آب، خاک، هوا، فضا و محیط زیست را مدیریت و پیش بینی کرد»، فصل الخطالبی برای همگان است که با اتکا به دانش، از برکات الهی استفاده کنند! نه اینکه با کم توجهی شاهد بروز چنین حوادثی باشیم!.

لزوم تبدیل تهدید بلایای طبیعی به فرصتی برای رشد در زندگی مردم

رئیس قوه قضاییه، با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث طبیعی را می توان تبدیل به فرصت برای مردم کرد، افزود: لازم است با مدیریت صحیح و اتکا به دانش جوانان، تهدید برخی از بلایای طبیعی را تبدیل به فرصت کرد! فرصتی برای کشاورزی و رشد در زندگی مردم... .

بررسی های میدانی در ماجرای سیل را به اطلاع مردم خواهیم گذاشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، با بیان اینکه بررسی‌های گسترده‌ای در خصوص حوادث سیلاب اخیر در قوه قضاییه ایجاد شده است، گفت: ما پیگیری‌ها و بررسی‌هایی در موضوع سیل خواهیم داشت که مردم را در جریان این موضوع قرار می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، روشنفکران واقعی جامعه را «شهدا» دانست و تصریح کرد: روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سمت استفاده از فرهنگ غربی هدایت کند! بلکه باید با شناخت جامع از مسائل، در زمان مورد نیاز هشدارهای لازم را به آحاد جامعه دهد.

نیروهای جوان و بانشاط، عامل اصلی خیر و برکات برای کشور هستند

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه نیروهای جوان و بانشاط، عامل اصلی خیر و برکات برای کشور هستند، اذعان داشت: نیروی جوان به‌عنوان نیروی انسانی خوب و پای‌کار در کشور داریم که می‌توانند منشأ خیر و برکات برای کشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، با تأکید بر اینکه خوزستان همواره نقش پررنگی در کشور ایفا کرده است، گفت: «با مردم»، «در مردم»، «از مردم» شعار همیشگی ما بوده و باید به مردم اعتماد کرد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha