پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی

حوزه/ پروفسور محمدلگنهاوزن بعد از این که کتاب نهج البلاغه حضرت علی(ع) را مطالعه کرد ، شیعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی در همایش آیین نکوداشت علمی پروفسور محمدلگنهاوزن که پیش از ظهر امروز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: این جلسه از سوی قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد. فعالیت آن در سال 90 آغاز شد و توجه به بزرگان و شناسایی و معرفی و تجلیل و بررسی و اندیشه فلسفه و تعمیق بخشی این موضوع و پاسخ گویی به شبهات از اهداف آن است.

دبیر علمی همایش نکوداشت افزود: در همین رابطه تصمیم گرفته شد از شخصیت پروفسور محمد لگنهاوزن تجلیل شود. ایشان کسی است که تصمیم گرفت از امریکا به ایران بیاید. 10 سال در دانشگاه تگزاس امریکا تدریس می کرد و برای حضور در ایران به خاطر عشق و علاقه به حقیقت مشکلات زیادی را تحمل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بعد از این که کتاب نهج البلاغه حضرت علی(ع) را مطالعه می کند، شیعه می شود. ابتدا با دعوت مؤسسه مکتب فلسفه ایران وارد تهران شد.

این محقق بیان داشت: بعد از ورود به تهران و بعدها با ملاقاتی که با آیت الله مصباح یزدی داشت به  قم می آید.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: در زمانی وارد تهران شد که شاهد دریافت فلسفه دین بود. همه پژوهشگران برای یادی گیری و انتقال اندیشه دور ایشان جمع می شوند و با علمیتی که داشت توانست تحول بسیار خوبی در حوزه فلسفه دین ایجاد کند.

وی اظهارداشت: در زمانی که وارد قم شدد، هنوز مؤسسه راه اندازی نشده بود. سختی های زیادی دید و همین سخیتها باعث شد که توانست گام مؤثری در حوزه فلسفه دین در ایران بردارد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha