جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانش آموزان انجمن اسلامی در انتاریو، تجمع «حلقه صلح» برگزار کردند

حوزه/ در اجتماع امروز صبح به میزبانی انجمن اسلامی دبیرستان وستدل، دانش آموزان مسلمان و غیرمسلمان در حالی که دست های همدیگر را به نشان همبستگی گرفته بودند، حلقه صلح به دور مدرسه تشکیل دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalnews، دانش آموزان مسلمان دبیرستان وستدل در انتاریوی کانادا ، صبح پنجشنبه، درحالی که دست های یکدیگر را به نشان همبستگی گرفته بودند، با تشکیل «حلقه صلح» در اطراف مدرسه، همبستگی میان مسلمانان و غیرمسلمانان را تقویت کردند.

آروبا امیر، دانش آموز کلاس یازدهم مسئول راهپیمایی امسال بود که به حمایت از مسلمانان و پناهندگان افغانی در کانادا برگزار گردید.

وی در این باره گفت: همه ما تحت تاثیر اخبار حوادث و حملات علیه مساجد و مسلمانان به ویژه حمله تروریستی به کرایست چرچ در نیوزیلند قرار گرفته ایم و یکی از دلایل اصلی راه اندازی این راهپیمایی، حادثه مذکور بود.

امیر گفت: در این رابطه با برخی از اعضای مسجد صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که ایجاد حلقه وحدت و چنین اجتماعی واقعا ضروری است.

وی افزود: به ویژه وقتی چند هفته پیش از حمله کرایست چرچ مطلع شدیم. ما باید سریع دست به کار می شدیم و به مردم آگاهی رسانی می کردیم تا به جامعه نشان دهیم صرف نظر از حوادثی که به وقوع پیوسته، همچنان در کنار همدیگر ایستاده ایم.

همزمان راهپیمایی های مشابهی در شهرهای دیگر جهان به منظور ابراز همبستگی میان مردم در مقابل حملات خشونت آمیز علیه مسلمانان برپا گردید.

گفته می شود نخستین گردهمایی انجمن اسلامی وستدل در انتاریو در سال 2017 و پس از تیراندازی در مسجد کبک در کانادا برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha