جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد صادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، گفت: تمام توان مدیران ارشد استان، معطوف به آمادگی شرایط برای مقابله با سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی‌های درپیش رو است.

محمد صادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به بحران سیل در استان‌های همجوار که سرریز آنها وارد خوزستان شد، گفت: افزایش حجم آبریز رودخانه های بزرگ کشور به همراه بارش‌های زیاد، وارد مخازن سد های استان شدند، که مدیریت دقیق ورودی و خروجی سدها را می‌طلبید، تا بتوان به خوبی از این بحران عبور کرد.

وی ادامه داد: شرایط از طریق ستاد مدیریت بحران استان تحت کنترل است و اقدامات و مداخلات لازم به صورت لحظه ای صورت پذیرفته است، لیکن نگرانی‌هایی درباره بارش های آینده وجود دارد که تمام توان مدیران ارشد استان، معطوف به آمادگی شرایط برای مقابله با سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی‌های درپیش رو است.

کریمی کیا اظهار داشت: لازم است تا حجم مخازن سدها به نحوی مدیریت شوند که گنجایش بخشی از این آب ورودی را داشته باشند، تا به کمک این سدها به توان مقداری از بحران را مدیریت کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه در رابطه با مباحث اجتماعی یک همدلی و انسجام فراگیر در سطح کشور به واسطه مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: با توجه به کمک های مردمی و دولتی می‌توان گفت از نظر تامین امکانات و اقلام مشکل خاصی وجود ندارد، لیکن در بحث توزیع امکانات برخی مشکلات وجود دارد که ان‌شاءالله با مدیریت بهتر و هماهنگی‌های بیشتر، بر طرف خواهد شد.

کریمی کیا خاطرنشان کرد: نگرانی دیگر ما درباره گنجایش و ظرفیت کمپ هاست، که برآورد می کنیم با طولانی شدن دوره بحران و احتمال شدت آن در روزهای آینده، این تعداد کمپ، کفایت جمعیت مناطق تخلیه شده را نکند.

وی در پایان گفت: بعد از عبور از بحران و فروکش کردن آب وارد مرحله بازتوانی و بازسازی خواهیم شد، که با کمک همه مردم بویژه گروه‌های جهادی و بسیج نیروها، باید شرایط لازم برای بازگشت به زندگی را برای هموطنان مهیا کرد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha