پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعرافی نماز جمعه

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به خباثت های آمریکا در منطقه بیان کرد: معامله قرن به فضل الهی و جهاد نیروهای جبهه مقاومت و سپاه، شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با تقدیر از فعالان مهدوی و تولیت و فعالان مسجد مقدس جمکران گفت: خادمان مسجد مقدس جمکران زمینه حضور منتظران را دراین مکان مقدس مهدوی فراهم می کنند؛ همچنین از خادمان احیای شب نیمه شعبان در سراسر کشور و قم تقدیر می کنیم.

وی با گرامی داشت روز ارتش افزود: ارتش نیرومند ما جلوه های عظیمی از اقتدار و شجاعت را در دفاع مقدس خلق کرد و در سالهای اخیر در همه صحنه های خدمت رسانی و دفاع از کشور و نظام و مردم حضور داشته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روز سرباز گمنام امام زمان(عج)، تصریح کرد: وظیفه دستگاه اطلاعاتی ما کشف نقشه های دشمنان است و در قم نیز در سال های اخیر کشفیات عظیمی داشته اند؛ کشف فساد در دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف کشور نیز از دیگر وظایف این دستگاه است؛ شناخت از تهدیدها و ضعف ها و ارایه پیشنهادات به دستگاه ها از دیگر وظیفه سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما است؛ انتظار می رود که سربازان گمنام امام زمان(عج ) در تحکیم مبانی امنیت موفق و کوشا باشند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش مساجد در توسعه فرهنگی و مذهبی کشور بیان کرد: به رغم همه دست آوردهای نظام اسلامی در ساحت های مختلف در چهل سال پس انقلاب، مساجد ما در عرصه های مختلف در عرصه کمی و کیفی با، ایده آل خود فاصله دارند؛ هنوز منتظریم که 80 هزار مسجد موفق و کانون جذب جوانان و فعال داشته باشیم؛ مساجد فعال ما در حال حاضر از 10 تا 20 هزار است که این آمار با مطلوب، فاصله دارد.

وی گفت: وظیفه حوزه در این زمینه بسیار سنگین است و دستگاه های فرهنگی ما باید تلاش کنیم که مساجد قوی و مردمی داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآورشد: در سیل اخیر باید از تمام دستگاه ها و نهاد و بسیجیان و طلاب و... تقدیر کنیم که به کمک هموطنان ما رسیده اند؛ عمق حادثه بسیار بالا است؛ ده ها شهر و صدها روستا با خطرات بزرگی مواجه شدند و همچنان مصیبت ها و آلام آنها ادامه دارد؛ طلاب و بسیجیان ودانشجویان و نیروهای مسلح و.... یک موج عظیم مردمی و جلوه عظیم از همکاری و همیاری آفریده اند؛ اینکه یک ملت این چنین در موقع خطرات در کنار هم قرار گیرد و جلوه های عظیم ایثار را در شهرها و روستاهای سیل زده قرار بگیرد جای تقدیر دارد.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: این سیل، نمادی از همبستگی ملی و جبهه مقاومت با مردم و ملت بود؛ در این روزها جبهه مقاومت از کشورهای مختلف در صحنه حضور داشتند؛ دشمنان در این روزها اجازه ورود کمک ها به ایران را ندادند و حساب ها را مسدود نگاه داشتند و باعث شدند که ملت ما دوباره فریاد مرگ بر آمریکا سربدهد؛ ملت ما اهل دوستی و مهربانی است ولی دشمنان خود را نیز می شناسد و در مقابل دشمنان خود، سدی پولادین است.

وی افزود: نکته دیگر این است که دولت و مجلس و قوای اجرایی و قضایی بر اساس موافقت رهبر انقلاب در برداشت از صندوق ذخیره ارزی باید اقدامی موثر و دقیق انجام دهند؛ مردم نیز در این زمینه نباید عقب بنشینند و باید در حد توان خود حضور داشته باشند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اگر فهرست خباثت های آمریکایی ها را مشاهده می کنیم که در می یابیم که یک عده حاکم نادان واحمق چه فجایعی را برای دنیا به بار آورده اند.

وی افزود: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، رسمیت شناسی حاکمیت اسراییل بر جولان، استمرار مشارکت آمریکایی ها در کشتار یمن وبحرین و سوریه و فلسطین، مشارکت در شکل گیری داعش، عهد شکنی و خروج از برجام و... در اسناد بین المللی، تحریم های یک جانبه علیه ایران و کشورهای دیگر، تحریم های اخبار و اطلاعات، تروریست خواندن لشکر رسمی کشوری که کمر تروریسم را شکست، غارت منابع و تحقیر کشورهای اسلامی (اعلام اینکه سلمان چند بار دست زن ترامپ را بوسیده است و اینکه عربستان گاو آمریکا است که ما آن را نمی پسندیم)، اعلام معامله قرن و... لیستی از فجایع به بار آمده از سوی آمریکا است.

وی گفت: ده ها نکته است که تروریستی بودن ارتش آمریکا و صهیونیست ها را نشان می دهد؛ پیشاپیش عرض می کنیم که معامله قرن شما، عربده کشی های شما و... به دست امت اسلام و جبهه مقاومت و سپاه مقتدر ما به فضل الهی شکست خواهد خورد.

خطیب جمعه قم در خطبه اول گفت: عقیده ناب و پاک و ریشه دار مهدویت، در ابعاد مختلف، در طول تاریخ دچار شبهه افکنی ها وغرض ورزی های بسیاری شده است.

وی افزود: گاهی اوقات و برخی از افراد روی اخبار مهدویت خدشه وارد کرده اند و با حجم عظیمی از روایات بیان می کنیم که مساله انتظار و منجی برای عالم، یک داستان متواتر و قطعی در اندیشه شیعی و همه مذاهب اسلامی است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: کتب و منابع بسیاری نیز در این زمینه توسط بزرگ شیعه و اهل سنت نوشته شده است؛ کتاب معجم احادیث المهدی(عج) بیان می کند که 1861 روایت، از 400 کتاب و منبع شیعه و سنی در خصوص مهدویت وجود دارد.

وی گفت:  کمتر موضوعی وجود دارد که این حجم از حدیث و روایت از 400 منبع شیعه و سنی، از پیامبر خدا تا امام حسن عسکری(عج) و امام عصر(عج) داشته باشیم؛ در کتاب السنه النبویه که به احادیث مشترک شیعه و سنی پرداخته است، در بخش مرتبط امام عصر(عج) 740 روایت نقل شده است که مضامین مانند به هم و مشترک در خصوص امام عصر(عج) دارد.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: 40 عالم اهل سنت احادیث مهدویت را در کتب خود نقل کرده اند؛ 40 اثر مهدوی در خصوص روایات امام عصر(عج) کتاب دارند و 10 عالم بزرگ اهل سنت مدعی تواتر در روایات اهل سنت دارد و بسیاری از علمای اهل سنت روایات مرتبط به امام عصر(عج) را تصریح کرده اند؛ در بخاری و مسلم نیز روایاتی مرتبط به ماجرای امام عصر(عج) را شاهد هستیم.

وی افزود: اینکه برخی از تندروان مذهبی و افراطیان و وابستگان به اندیشه خرافی وهابیت اصل مهدویت را انکار می کنند، کار انکار آفتاب را در روز روشن می کنند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در قرآن کریم با حجم عظیمی از آیات مواجه هستیم که با ماجرای امام عصر(عج) مرتبط است؛ در بحارالانوار در باب 5 به آیات مهدویت اشاره دارد؛ برخی از عالمان 100 تا 300 آیه را مرتبط به مهدویت دانسته اند؛ این آیات، از نظر دلالت دارای یک طیف وسیع است؛ برخی دیگر از آیات با کمک روایات با مهدویت موثر است؛ برخی آیات دیگر بدون انطباق با مهدویت، قابل تفسیر نیست؛ حداقل 4 تا 5 آیه را می توان در این زمینه بیان کرد.

وی گفت: خداوند در آیات مهدویت به یک پیروزی مطلق و سیطره یک دست حق بر ظلمت اشاره می کند؛ این آیات هیچ گاه محقق نشده است و قطعا با یک حرکت الهی و موعودی محقق خواهد شد که ناظر به عصر ظهور خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha