شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی - امام جمعه موقت تهران

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آمادگی بسیاری از جوانان برای اعزام به جبهه دفاع از حرم، تصریح کرد: امروز همان جوانان به صحنه دفاع از مردم در مشکل سیلاب‌ها رفتند از جمله ۶ هزار طلبه تلاش مجاهدانه کردند و بسیجیان خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز ( 30فروردین 98) نماز جمعه تهران، با اشاره به امداد رسانی جهادی به سیل زدگان، اظهارداشت: حضور نیروهای مردمی،‌ بسیجیان، ‌دانشجویان و طلاب در امدادرسانی به سیل‌زدگان مصداق بارز همدلی و انسجام است که دولت باید از این صحنه‌ها عبرت بگیرد و بداند زمانی می‌تواند اقتصاد را رونق دهد که کار را بدست جوانان بسپارد.

خطیب موقت جمعه تهران با تصریح بر اینکه امروز در جبهه جنگ قرار داریم گفت: جوانان ما پهباد می‌‌سازند، موشک‌های ما بازدارنده است و این قدرت دفاعی نتیجه تفکری است که ولایت فقیه را نماینده امام زمان(عج) می‌شمارد و همین تفکر ولایی را در امدادرسانی به سیل‌زدگان و نیز در جریان مدافعان حرم دیدیم.

وی با تسلیت به سیل‌زدگان کشور، سیل را فرصت و عبرت خواند و افزود: کشور ما حوادثی به خود دیده است که اگر در هر کشور دیگری به جز مملکت امام زمان (عج) رخ می‌دهد آن را از بین می‌برد اما ما در کشتی امام زمان (عج) نشسته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه نباید کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده تمام شده تلقی شود، گفت: مرحله اول، مرحله تسکین بود، اما پس از آن باید به فکر ریشه‌یابی مسائلی بود که کشور را با سیل مواجه کرد از جمله باید سدها را تحکیم کرد و توسعه داد.

وی با اشاره به آمادگی بسیاری از جوانان برای اعزام به جبهه دفاع از حرم، خاطرنشان کرد: امروز همان جوانان به صحنه دفاع از مردم در مشکل سیلاب‌ها رفتند از جمله 6 هزار طلبه تلاش مجاهدانه کردند و بسیجیان خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه از عوارض هر رحمتی یک امتحان است گفت: سیل اخیر برای بخشی از هموطنان ما مشکلاتی ایجاد کرد؛ تعدادی جان باختند و تعدادی یک شبه همه امکانات خود را از دست دادند، اما این سیل برای ما تداعی دوران دفاع مقدس بود و خار چشمی برای دشمنان شد و آنها که در برجام رسوا شده بودند نشان دادند که هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم برای ملت منفعتی ندارند و مانع ارسال کمک‌ها به مردم سیل زده شدند. این پیامی است برای آنها که نگاه به غرب دوخته‌اند و تصور می‌کنند که رابطه با غرب مشکلات ما را حل می‌‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خدا می‌خواهد در فشارها ما را برجسته‌تر کند، اظهار داشت: آنچه برای ملت پیش می‌آید کارنامه درخشانی است؛ کارنامه‌ای که در دوران دردمنشی طاغوت و ساواک، در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و ... شاهد آن بودیم یعنی هیچ روزی بر ما نگذشته است که جبهه‌ای در مقابل ما نباشد و امروز هم مدافعان حرم به دنیا ثابت کردند که انقلاب اسلامی پاینده، بالنده و پویا است.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری سخنان خود اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را حماقت، بی‌شرمی و شرارت خواند و گفت: اروپایی‌ها نیز دسته‌کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روز سختی ما را تنها می‌گذارند.

امام جمعه موقت تهران راه خروج از بن‌بست‌های کشور را ایمان به خدا، تکیه به امام زمان(عج) و سر سپردن به ولایت خواند و تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با اقدام اخیر خود به سپاه ضربه بزنند اما عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی با اشاره به تهدیدهای دشمن، درباره تشدید تحریم‌ها خاطرنشان کرد: چرا نگران تشدید تحریم‌ها هستید؟ مگر ما خدا نداریم؟ مگر روزی ما را خدا نمی‌‌دهد؟ در سوره منافقون می‌خوانیم که در صدر اسلام هم دشمنان می‌گفتند به مسلمانان کمک نکنید،‌آنها را محاصره کنید تا از هم بپاشند، اما امروز خود  آمریکا هم گرفتار مشکلات است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما توانستیم دو کشور منطقه را بیمه کنیم و اقتدار آمریکا را زیر سوال ببریم و نفوذ این کشور را در هم بشکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مال ربوی و رانتی و بیت‌المال‌خوری نمی‌تواند مددی بر کشور باشد و تولید را از بین می‌برد، گفت: چرا خود را از رزق حلال که نتیجه تولید صحیح،‌بازار بدون احتکار و معاملات حلال است محروم می‌کنیم؟ طبق وعده خدا اگر ما اهل استغفار باشیم فرزندان ما وبال ما نخواهند بود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران اظهار کرد: ایام الله ماه مبارک شعبان است و تعبیر زیبایی وجود دارد که خداوند رزاق است و روزی همه موجودات از درندگان بیشه تا پرندگان جوّ و خزندگان زمین را خود به عهده گرفته است. همه سر سفره خدا هستند و همه را خودش اداره می‌کند اما ماه شعبان برای مؤمنین ماه خاصی است و رزق معنوی دارد.

وی ادامه داد: در ماه شعبان باید عطش دیگری داشته باشیم و مسئله معنویت، انس با خدا، قطع تعلقات مادی، فاصله گرفتن از هوس‌های زودگذر و دل دادن به خدا و دل کندن از غیر خدا را باید مورد توجه قرار دهیم و بستر این سخنان مناجات شعبانیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: زندگی امیر المؤمنین(ع) سراسر صبر و معجزه است. حلم و نمازهای ایشان سراسر معجزه است. هیچ کس نمی‌تواند رکوع و سجودهای امیرالمؤمنین(ع) را داشته باشد. جنگ‌ها و پیکارهایی که حضرت در تاریخ به ثبت رسانده است اعجاز است.

وی یادآور شد: ما آل‌الله را دوست داریم و به آن‌ها عشق می‌ورزیم. علی(ع) را خداوند برای ما محبوب کرده است و یکی از نعمت‌های خداوند محبت امیرالمؤمنین(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) است. حضرت علی(ع) در مناجات شعبانیه این سفره را گسترد و خود جلوه این مناجات بود و هم فرزندان معصوم وی در گسترش این سفره حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: نور امام زمان(عج) در همه جا گسترده است و این نور همان ولایت مهدوی است که همه عالم را ارتزاق میکند و همه جهان از بستر وجود ایشان بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: مؤمن باید خود را از حجاب‌های جسمانی و نورانی نجات دهد و نماز جمعه یکی از راهکارهایی رهایی از این حجاب‌ها است. باید به خداوند دل ببندیم. این عبادتها همانند نماز جمعه، دعای کمیل و دعای ندبه، سفره‌های پذیرایی خداوند هستند.

خطیب جمعه تهران گفت: وجود مبارک امام زمان(عج)، حقیقتی است که اگر آن را درک می‌کردیم فراغ ایشان برای ما سخت نمیشد. این که آقای من تا کی باید سرگردان تو باشیم به همین علت است. ای کاش ما سرگردان حضرت بودیم. آمدن امام زمان(عج) به معنای تشکیل حکومت صالحان و مستضعفان است.

وی یادآور شد: اگر ما با امام زمان(عج) سنخیت پیدا کنیم، جدایی ایشان را تحمل نمیکنیم. در سوره یوسف(ع) آمده است که فرزندان یعقوب، خودشان منشأ غیبت بودند. دلیل غیبت کنونی هم خود ما هستیم.

اتنهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha