جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ رهبر نهضت شیعیان بحرین با بیان اینکه باید به وسیله اهل بیت(ع) به سوی خداوند برویم،گفت: هر انسانی که در مسیر اهل بیت(ع) قرار بگیرد از تاریکی و ظلمات بیرون می آید، شیعیان باید آماده باشند چون سربازان امام زمان(عج) و اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بامداد یکشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، اظهار داشت:انسان بزرگترین موجود روی زمین  است و مسئولیت انسان خودسازی است و باید زمین را بسازد.

وی با بیان اینکه انسان جانشین خداوند روی زمین است،افزود: روحیه انسان ها بر اساس کوشش و فعالیت وی رشد می کند، امروز انسانیت کجاست؟ امروز تمدن مادیت بر زمین حکومت می کند و انسانیت از نقش جانشینی خود دور شده است.

رهبر نهضت شیعیان بحرین تصریح کرد: انسان نقش سازندگی در کره زمین دارد ولی به کجا رفته است، انسان امروز بسیار دورتر از سطح و نقشی است که باید باشد و این موضوع سبب مشکلات و گرفتاری و آفات زیادی شده است.

شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه انسان امروز از عدالت و انسانیت دور شده است،گفت: خداوند می فرماید انسان ها را آفریدم تا عبادت کنند، تباهی انسان به دلیل دوری از خدا و انحراف از راه وی است.

وی بیان کرد: آن موضوعی که انسان را به تباهی کشانده است دوری از خداوند است، اگر انسان در مسیر رضای الهی باشد هیچ گاه منحرف نشده و هرگز عبودیت و بندگی خود را فراموش نمی کند.

رهبرنهضت  شیعیان بحرین بیان کرد: انسانیت در تباهی است، خط صحیحی که اندیشه و احساس انسان را در مسیر درست قرار می دهد حلقه زدن به دور اسلام و اهل بیت(ع) و وابسته شدن به امام زمان(عج) است.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: منجی بشریت باید انسانی معصوم و وفادار و امانتدار مردم باشد، انسان نمی تواند از این اوضاع غم انگیز و آتش سوزان بیرون بیاید مگر اینکه بازگشت غرور آمیز به اسلام عزیزو امام زمان(عج) داشته باشد.

وی اظهار داشت: در سایه امام زمان (عج)هیچ بدبختی و مشکلی وجود ندارد، انسان با سرکشی بر نفس خود و ایستادگی در برابر استکبار به پیروزی می رسد، استکبار تلاش می کند انسان در برابر خدا ایستادگی کند و نباید در برابر طاغون و کفر کوتاه آمد.

رهبر نهضت شیعیان بحرین تصریح کرد: شیعیان جزء در برابر خداوند کوتاه نمی آیند، در زمانی انقلاب رخ می دهد و دولت جهانی ایجاد می شود که ظلم نابود شده و جهان استکبار از بین می رود و جهان به صلح می رسد.

شیخ عیسی قاسم بیان کرد: انسان باید قدرتی در اندیشه و نفس ایجاد کرده و درهمه ابعاد زندگی خود قدرت مند شود تا کفر و طاغوت را نابود کند و به این وسیله ظهور امام زمان(ع) را محقق می کند.

وی افزود: ای منتظران امام زمان(عج) منتظر شماست، ای منتظران شما در انتظار امام زمان(ج) هستید و حضرت مهدی(عج) از منتظران این انتظار را دارد که شرایط انجام این انقلاب جهانی را داشته باشند.

رهبر نهضت شیعیان بحرین گفت: باید امام خود را نصرت کنیم چون امام زمان(عج) تکرار نمی شود، زمین امروزامام زمان(عج) را نمی شناسد و ما تنها از طریق امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) می توانیم حضرت مهدی (عج)  را بشناسیم.

شیخ عیسی قاسم بیان کرد: هر انسانی که در مسیر اهل بیت(ع) قرار بگیرد از تاریکی و ظلمات بیرون می آید و از لایه های تاریکی به سوی نورهدایت می شود، ما می توانیم عزت و غرور امت را به دست بیاوریم و این موضوع با نهضتی که از درون خود انسان آغاز می شود به دست می آید.

وی با بیان اینکه امام زمان منتظر سربازان و دلیران خود است و باید به وسیله اهل بیت(ع) به سوی خداوند برویم،خاطرنشان کرد:حاکمیت اسلام همه زمین را فرا گرفته و همه انسانیت در سایه اسلام قرار می گیرد، شیعیان باید آماده باشند چون سربازان امام زمان(عج) و اسلام هستند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha