سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سبحانی در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: مغناطیس معنوی امروز میان منتظران و حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران وجود دارد و همین مسئله موجب شده است که از اقصی نقاط دنیا برای خواندن نماز به این مکان مقدس مشرف ‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی ظهر امروز در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران  با اشاره به آیه وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ، ابراز کردند: خدای متعال می‌فرماید در تورات و زبور نوشتیم همه زمین را روزگاری صالحان اداره می‌کنند.

ایشان بیان کردند: جامعه ما اگر امروز آلوده به فساد است این فساد دائمی نیست و آینده روشن است و صالحان روزی این زمین را وارث می‌شوند و فاسدین خواهند رفت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تاکنون زمین چنین شرایطی را تجربه نکرده است، گفتند: این هدف عالی هنوز محقق نشده و خدای متعال این هدف را برای زمانی خاص قرار داده است.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: همه ما معتقد هستیم دین پیامبر اکرم(ص) دین خاتم و برای همه بشریت تا آخردنیاست و این دین با ظهور حضرت مهدی(ع) به هدف نهایی می‌رسد.

ایشان با بیان اینکه مولود امروز برای این کار ذخیره شده است و خدای متعال برای چنین روزی ایشان را آفریده است، اضافه کردند: گاهی سوال می‌شود آیا امکان دارد رهبر و هادی باشد ولی در میان جمعیت نباشد.اگر جمعیت قابل باشند رهبر هم ظاهر است ولی اگر قابل نباشد باید محفوظ بماند برای روزی که این قابلیت در بشر به وجود بیاید.

این مرجع تقلید  با بیان اینکه خدای متعال در زمین دو نوع حجت دارد که گاهی ظاهر هستند و گاهی غائب اظهار کردند: اگر جامعه بتواند حضور حجت را تحمل کند او ظهور می‌کند. در روایات مربوط به شرایط ظهور آمده مردم باید برای ظهور به حد کمال برسند.

معظم له تاکید کردند: امام زمان زمانی ظهور می‌کند که جامعه از نظام ها و سازمان های بشری مایوس هستند و منتظرند از عالم بالا فرجی بیاید.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه باید عقل ها کامل شود تا وقتی او آمد همه لبیک بگویند خاطرنشان کردند: همه مسلمانان طبق فرمان رسول اکرم(ص) باید انتظار فرج را در راس اعمالشان قرار دهند و امیدواریم این جامعه روزی انسانی شده و عقل‌ها کامل شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید شرایط جامعه به گونه‌ای باشد که ملت در سخت ترین شرایط زندگی کنند یادآور شدند: امروز چند استان درگیر سیل هستند و می‌بینیم دشمنان مانع از ورود کمک های بین المللی به ایران می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انتظار مراتب مختلفی دارد گفتند: یک مرتبه آن خواندن دعای ندبه در مساجد است و این مرتبه مرتبه خوبی است و باید مواظب دعای ندبه باشیم. مراتب دیگر این است که باید افرادی را برای این کار بسازیم و جوانان مومن تربیت کنیم که اگر آن حضرت ندا سر داد همه لبیک سر دهند.

معظم له با اشاره به اینکه امروز جوانان زیادی از استان های مختلف به کمک هموطنان سیل زده رفتند و این نشان از کامل شدن عقل آنان است، تصریح کردند: مغناطیس معنوی امروز میان منتظران و حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران وجود دارد و از اقصی نقاط دنیا برای خواندن نماز به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha