چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» و با حضور شخصیت های فرهنگی داخلی و خارجی، در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه، گفت: امسال با شعار «خواندن توانستن است» امسال به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می رویم.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب گامی برای تحکیم دوستی پایدار ایران با ملت های جهان است، افزود: دو هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این دوره ارائه می دهند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی  ادامه داد: ۴۰۰ هزار عنوان کتاب مربوط به چهار تا پنج سال گذشته و صدها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب و نشست و پژوهش های فرهنگی در این دوره نمایشگاه را شاهد خواهیم بود.

جوادی  با تاکید بر این که ایران در تاریخ بلند خود به نام کتاب های بزرگی از عالمان بزرگ شناخته می شود، تصریح کرد: بنا داریم دوباره نام ایران با کتاب و کتابخوانی و دانشمندانش شناخته شود و این نمایشگاه گامی در این جهت است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: از طریق نمایشگاه پیوندی عمیق میان دولت ها و ملت ها و دوستی پایدار را تحکیم کنیم و حضور چین به عنوان مهمان ویژه شاید نشانی از احیای جاده ابریشم از جانب کتابخوانی باشد.

گفتنی است، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه، در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکندگان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha