پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار محمدرضا نقدی

حوزه نیوز/ معاون فرهنگی سپاه پاسداران با تاکید بر این که روحانیت پای کار جهادی ایستاده است، گفت: با توجه به پرحادثه بودن کشور، مسئولان «ستاد مردمی» می توانند با «تجربه نگاری» از این ستاد، برای مدیریت حوادث طبیعی الگو سازی کنند و ان‌شاء‌الله بتوانیم بهترین استفاده از الگویی که در اینجا عملی شده است را داشته باشیم.

سردار نقدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون مدیریت حادثه سیل و کمک به سیل زدگان در خوزستان گفت: ظرفیت های امداد رسانی و کمک رسانی در کشور ما در جهان بی نظیر است، اما هماهنگ کردن و جهت دادن و هم افزایی این ها کار ساده ای نخواهد بود. به همین جهت، ما برای وضعیت های بحرانی نیاز به سازماندهی های قوی تری داریم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران  ادامه داد: در سایر کشور ها، دستگاه های مختلف برای انجام وظایف مشخص شان به میدان می آیند و کار می کنند و چون شرح وظایف هر کدام مشخص است و تداخلی وجود ندارد، ساماندهی کار آسان خواهد بود، لکن با این روش، حل بحران بسیار زمان بر خواهد بود و پس از حادثه،مشکلات زیادی برای مردم باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به حجم عظیم کمک های مردمی و جهادی در کشور اظها کرد: ما باید خودمان را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت عظیم مردمی و نهادیِ آماده برای خدمتگزاری، مهیا بکنیم و این ستاد مردمی تجربه، فرصت و مدل خوبی برای تجمیع و مدیریت کمک های مردمی است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی پیرامون آمادگی برای روزهای پس از سیل، گفت: هر چند قصد ندارم روحیه نیروهایی که شبانه روز بیدار هستند و زحمت می شکند تضعیف بشود، اما انتظار این است که سازماندهی مدیریت ستاد بحران بسیار قوی تر از این باشد.

سردار نقدی افزود: پس از فرونشستن سیل، یک مسأله بسیار مهم، تخلیه آبی که در مناطق گود باقی می ماند؛ توصیه مان به تمام نیروهایی که در مهار سیل خوزستان فعال هستند این است که به سمت خریداری تعداد زیادی پمپ های آب و لجن کش و کف کش بروند تا بتوانند مناطق روستایی را به سرعت از احاطه آب نجات بدهند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ادامه داد: باید با فعالیت مهندسی و احاطه بر جغرافیای محیط، سیلاب از مزارع و زمین های کشاورزی تخلیه شده و به سمت رودخانه ها و کانال ها هدایت بشود، چرا که در صورت انجام سریع و به موقع این کار، کشاورزان خسارت دیده برخی مناطق می توانند به کشت بعدی برسند و راهی برای جبران خسارات وارده پیدا کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی باید هر چه سریعتر میزان خسارت وارده بر مسکن و مزارع مردم را برآورد و اطلاعات مربوطه را جمع بندی و دسته بندی کنند و با اقدام فوری در جبران خسارات، بخشی از دغدغه های مردم را تسکین ببخشند. علاوه بر آن، باید کمک های مردمی را به سمت کالاهای اساسی مانند فرش و پتو، لوازم خانگی و البسه نو سوق داد تا زندگی در مناطق سیل زده، هر چه سریعتر به حالت عادی برگرداند.

معاون فرهنگی سپاه با بیان این که مردم ما در حادثه سیل آزمایش خوبی پس دادند و باید برای داشتن چنین مردمی شکرگزار خداوند بود، ابراز داشت:  در ایام تعطیلی عید نوروز که فرصت تفریح و استراحت بوده، نیروهای مردمی و جهادی برای خدمت به مناطق آسیب دیده بسیج شدند و امید داریم خدایی که لطف و همیاری و تلاش مردم را می بیند، برکاتش را بر این مردم نمونه نازل کند.

وی اظهار کرد: این موجب افتخار ماست که در این حادثه، هم مردم سیل زده بر این سختی و مصیبت صبر کردند، و هم نیروهای مردمی و جهادی به ویژه طلاب و روحانیون با تلاش و ایستادگی از بار عظیم حادثه کاستند و همچنان پای کار جهادی ایستاده اند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در پایان گفت: در خوزستان، سیل ضربه ی دفعی و شکننده ای به سختی سیل لرستان نداشت، اما تداوم و استمرار این حادثه ی طبیعی، کار را سخت می کند و مسأله در استان خوزستان ادامه دار است، لذا باید از جوانان مومن خوزستانی که با چنگ و دندان سیل را مهار کردند و همچنان پای کار جهادی شان ایستاده اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha