جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با بیان این که تکریم اندیشمندان جهان اسلام یکی از مسائل مهم و ارزشی برای جامعه است، گفت: آیت الله آصفی(ره) به مانند آیت الله محمدباقر صدر(ره) از پیشگامان تشکیل حکومت اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری، در سومین نشست بزرگداشت طلایه داران صلح و وحدت اسلامی که ظهر امروز در پژوهشگاه علوم‌ انسانی برگزار شد، با تجلیل از برگزارکنندگان این نشست، گفت: به عنوان یک طلبه و روحانی از این اقدام ارزشمند قدردانی می کنم. امیدوارم خداوند متعال ما را از سربازان و زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با بیان این که آیت الله آصفی از پیشگامان ایجاد حکومت اسلامی بود، گفت: ایشان به مانند آیت الله محمدباقر صدر(ره) از پیشگامان تشکیل حکومت اسلامی بود.

وی افزود: تکریم از شخصیت ها و بخصوص دانشمندان جهان اسلام یکی از مسائل مهم و ارزشی برای جامعه است و برای پیشرفت علم و دانش می تواند تاثیر گذار باشد. اگر عالمان مورد توجه باشند قطعا جامعه به سوی علم و دانش پیش می رورد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که حاکمان در پیشرفت تراز علمی جامعه نقش مهمی دارند، تاکید کرد: امروز شاهد این مسئله هستیم که عامل پیشرفت های علمی در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و شخص رهبری است.

وی گفت: بسیاری از کسانی که پنجاه سال از عمرشان گذشته می دانند که این جهش علمی در سال های قبل انقلاب نبو‌د و بعضی ها خیال میکنند که قبل انقلاب هم همین طور بود در حالی که توجهی به جهش علم در این مقطع ندارند. به برکت شخص رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و پیگیری های ایشان بود که باعث شد تا این جهش علمی بوجود بیاید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با بیان آیه ای از قران کریم، عنوان داشت: قرآن کریم به مقام علم و جایگاه علمی دانشمند تاکید دارد. خب! طبق آیات و روایات می دانیم که فرشتگان از نظر پاکی و تقدس و عبادت در رده بسیار بالا قرار دارند و اصلا نظام خلقتی آنها همین طور است. خداوند انسان را برای خلیفه اللهی انتخاب کرد و فرشتگان به این مسئله اعتراض کردند و این اعتراض به تعبیر ادبیات، تعجب انکاری در واقع بود و آن سوال و جواب های که در قرآن ذکر شده است اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این جایگاه خلیفة اللهی بیانگر ارزش دانش و مقام یک انسان عالم و باتقوا است و لذا ما برای یک دانشمند و آثاری که به جا گذاشته است ارزش قائل هستیم و از مجاهدات علمی او تقدیر می کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: آیت الله آصفی هم یک دانشمند اسلامی و یکی شخصیت چند بعدی بود. استاد، متفکر، اندیشمند، محقق و پژوهشگر بود و از نوشته ها و آثارشان می توان به این ویژگی ها پی برد.

وی افزود: آیت الله آصفی در زمینه های دیگر مِن جمله خدمت رسانی و خدمتگزاری سرآمد بود و با عشق و علاقه، خیرین را جمع و از آن ها برای ایتام کمک می گرفت تا برایشان خوابگاه بسازد. در افغانستان و عراق و ایران و کشور های دیگر و این روحیه در کل دوران زندگانیشان به چشم می خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری یاد آور شد: ارتباط و آشنایی بنده با ایشان حدود ۵۰ سال و از زمان ورود امام به نجف اشرف و تا روز حیات ایشان بود و از نزدیک شاهد زندگی و خدمات ایشان بودم.

وی در خصوص ابعاد شخصیتی آیت الله آصفی گفت: ایشان یک انسان متواضع بود و در عین اینکه امکانات فراوانی در اختیار داشت ولی در خانه محقر و کوچک زندگی میکرد و زندگی بسیار ساده و در عین حال روحیه بزرگ و خدمتگزار برای مستضعفین داشت.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تحقیق و پژوهش مانع نشد تا آیت الله آصفی از جهاد و مقاومت غافل بماند. این خصوصیت ایشان الهام گرفته از اهل بیت علیهم السلام بود. ایشان جزو انقلابیون جهادی علیه جنایات صدام بود و در تشکل های نظامی انقلابیون عراق تلاش های زیادی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری در پایان خاطرنشان کرد: ایشان در درس و محضر امام حضور داشتند و از  همان ایام در خدمت اسلام و انقلاب بود. ایشان درضرورت تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی همراه شهید عظما آیت الله سید محمد باقر صدر بودند و تلاش های ایشان نیز برای تشکیل حزب الدعوه عراق موثر بود.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha