چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم از اعزام ۶۲ استاد تفسیر قرآن به شهرهای مختلف کشور در ایام ماه مبارک رمضان به همت این مجمع و با همکاری اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی پنج شنبه شب طی سخنانی در مراسم گردهمایی اساتید و مفسران قرآن اعزامی ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: امسال همچون شش سال پیش که اولین سال اعزام اساتید تفسیر و اجرای این طرح بود، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین خاموشی این برنامه اجرا می گردد.

وی با اشاره به این که در مجموع 62 تن از اساتید تفسیر به شهرهای مختلف کشور در ماه مبارک رمضان اعزام می شوند، افزود: علاوه بر این ها با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات، پنج تن از اساتید نیز به کشورهای قزاقستان، اتیوپی، عراق، سوریه و لبنان در این ایام سفر تبلیغی خواهند داشت.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: در اجرای این برنامه همچنین هماهنگی های خوبی با دفتر تبلیغات اسلامی به عمل آمده که به لطف الهی توأم با برکاتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سه سال نخست اعزام اساتید تفسیر به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها 30 نفر بود اما با استقبال خوبی که در این استان ها از اساتید اعزامی به عمل آمد، درخواست ها به مرور بیشتر شد و لذا ما سهمیه‌هایی را مشخص کردیم به طوری که در بعضی از مراکز استان‌ها حتی تا پنج استاد هم در سال جاری اعزام انجام می شود.

معاون مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: علاوه بر این ها اساتیدی هم از طریق دیگر ولی با همکاری مجمع عالی تفسیر به استان ها و شهرستان ها اعزام می‌شوند که به عنوان اعزام حمایتی شناخته می‌شود؛ به این معنا کسانی که در دفتر تبلیغات پرونده تبلیغی دارند در هر محلی که قصد تبلیغ دارند اسامی‌شان به مجمع داده می‌شوند تا هماهنگی و همکاری با آنها در این رابطه به عمل آید.

وی با بیان این که به این وسیله حدود یکصد تن از اساتید تفسیری در قالب اعزام حمایتی راهی نقاط مختلف کشور می شوند، افزود: با همکاری رسانه ملی تعداد 60 برنامه تفسیری با حضور اساتید تفسیری و در موضوعات گوناگون ضبط شده که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha