سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار طلبه و روحانی در ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه، گفت: این ستاد با همکاری بیش از ۲۰۰ تشکل و نهاد انقلابی و بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی آماده برای فعالیت و حضور در بحران و چند کارگروه تخصصی آماده حضور در صحنه‌های خدمت‌رسانی در سراسر میهن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عصر امروز در دیدار با آیت الله موسوی جزایری، اظهارداشت: حوزه علمیه قم، پس از زلزله کرمانشاه تصمیم بر تشکیل یک ستاد بحران با مشارکت نهادهای مختلف حوزوی از جمله جامعه مدرسین، مرکز خدمات و... گرفت تا در مقابله با بحران‌های احتمالی آینده آمادگی فعالیت و خدمت‌رسانی سازمان‌دهی شده و هدفمند را دارا باشد.

وی افزود: بر این اساس، ستاد حوادث غیرمترقبه حوزوی در حوزه علمیه قم تأسیس شد و در حال حاضر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه حوزوی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، تصریح کرد: این ستاد با همکاری بیش از ۲۰۰ تشکل و نهاد انقلابی و بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی آماده برای فعالیت و حضور در بحران و چند کارگروه تخصصی آماده حضور در صحنه‌های خدمت‌رسانی و حوادث غیرمترقبه در سراسر میهن اسلامی است.

آیت الله اعرافی، گفت: پس از وقوع حادثه سیل در خوزستان، در اولین روزهای بحران، جلسه‌ی ستاد حوادث غیرمترقبه حوزوی تشکیل و پس از آن شخصاً ابلاغی صادر کرده که در آن اختیار تعطیلی و اعزام جهادی طلاب به مناطق سیل‌زده، به مدیران مدارس علمیه واگذار شد.

وی با اشاره به حضور مؤثر و چشمگیر علما و روحانیت استان در عرصه بحران سیل در استان اظهارداشت: در خوزستان، اشراف و ساماندهی آیت الله موسوی جزایری و سایر علما همچون حجج‌اسلام والمسلمین حیدری و کعبی، بسیار برجسته بوده و حضورشان در صحنه قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: من به‌عنوان یک طلبه، از آیت الله موسوی جزایری و سایر علمای خوزستان جهت حضور انقلابی‌شان در بحران سیل، تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه از حضور چشمگیر طلاب و روحانیون در ۳ استان سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: من به همه استان‌های سیل‌زده کشور سفر کرده‌ام و حضور روحانیت و جوانان بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده، در تقریب قلوب مردم با روحانیت و تعامل مثبت با جامعه بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: به جهت بهره‌برداری از این ظرفیت مناسب، تصمیم بر آن است که برای فعالیت تبلیغی در مناطق سیل‌زده، برنامه‌ریزی میان‌مدت داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در پایان تأکید کرد: لازم است علاوه بر خدمت‌رسانی و حضور تبلیغی، حوزه علمیه مطالبه‌گر مسئولین نسبت به انجام وظایف قانونی‌شان در جبران خسارات سیل باشد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha