پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه در همایش سراسری فرماندهان و رؤسای ناجا، با اشاره به خدمات مثال زدنی نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، بر اهمیت شناخت و آسیب شناسی ناامنی‌های تهدید کننده جامعه توسط محققان علوم اجتماعی و جرم شناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان و رؤسای ناجا که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت  بررسی و تبیین عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته،اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی برای تبیین و تثبیت نقش و عزم جدی نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت، آسایش فردی و اجتماعی مردم و حفاظت از ارزش‌های جامعه اسلامی، بسیار ضروری و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی، مثال زدنی است، گفت: برای شناخت و آسیب شناسی ناامنی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند و انجام یک کار آکادمیک در راستای مباحث مختلف جرم شناسی، زمینه‌های پژوهشی بسیاری وجود دارد و حتما نگاه پژوهشگران علوم اجتماعی و جرم شناسی برای بررسی علل ناامنی‌ها و علل وقوع جرم، قابل توجه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز روشن است که جامعه و نظام ما از ناحیه دشمنان تهدید می‌شود؛ تهدیدی که علیه نظام ماست، به گستردگی داشته‌های این کشور است. اگر در گذشته تهدید در یک حوزه خاص بود، امروز تهدید در حوزه‌های مختلف است؛ لذا شناخت این تهدید‌ها و رصد کردن در جایگاه یک دیده بانِ با بصیرت، بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: یک دیده بان با بصیرت، باید کاملا شرایط را رصد کند تا نقاط آسیب را بشناسد و بتواند در حوزه پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین برخورد متناسب و بجا با مجرم، اقدامات مقتضی را انجام دهد و از هرگوه انفعال بپرهیزد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان داشت: کنشگری فعال در حوزه‌های مرتبط با حفاظت از امنیت مردم، نیازمند شناخت نسبت به وضعیت موجود است؛ بنابراین یک کنشگر فعال حوزه امنیت، وضعیت امروز جامعه و شرایط صف آرایی دشمنان را به طور مرتب رصد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha