سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رهبران احزاب مذهبی سیاسی شیعیان پاکستان از تحصن خانواده مفقود شدگان حمایت کردند

حوزه/ دبیرکل مجلس وحدت مسلمین، دفتر رئیس شورای علمای شیعیان و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در پیام جداگانه از تحصن خانواده مفقود شدگان شیعیان در مقابل منزل رئیس جمهور حمایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین، دفتر رئیس شورای علمای شیعیان، رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و دیگر با پیام جداگانه از تحصن خانواده مفقود شدگان شیعیان در مقابل منزل رئیس جمهور حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در بیانیه ای از تحصن خانواده مفقود شدگان حمایت کرد و گفت: دولت پاکستان و سازمان های مربوط افراد مفقود شدگان شیعیان این کشور را قبل از ناامید شدن خانواده های افراد مفقود شده از دولت، کسانیکه به نظر دولت یا نهادهای مختلف کشور مجرم است را در دادگاه محاکمه کرد و بی گناهان را  فوری آزاد کنند.

وی در پایان خواستار حضور مردم پاکستان در جمع تجمع خانواده های مفقود شدگان در مقابل منزل رئیس جمهور شد.

سید قاسم شمسی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان هم از تحصن خانواده های مفقود شده شیعیان حمایت کرد و اظهار داشت: دولت باید سرنوشت افراد مفقود شده شیعیان را مشخص کند، اگر کسی به جرمی مرتکب شده است به دادگاه تحویل دهند، و افراد بی گناه را فوری آزاد کند.

سخنگوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان هم حل نشدن مسئله مفقود شدگان را بسیار نگران کننده دانست و گفت: مسئله مفقود شدن شهروندان این کشور ضد حقوق بشر است، حل نشدن این مسئله باعث بی اعتمادی مردم از دولت خواهد شد.

برخی از فعالان اجتماعی، خبرنگاران و شخصیت های مختلف از مدتها پیش ناپدید شده اند.در اعتراض به این ناپدید شدن، اعضای خانواده افراد ناپدید شده از روز یکشنبه تحصن خود را مقابل منزل رئیس جمهور این کشور در کراچی آغاز کرده اند و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان از روز اول تا کنون همراه با خانواده های مفقود شدگان شیعیان در تحصن حضور دارند.

«راشد رضوی» فعال حقوق بشر پاکستان و نماینده خانواده افراد مفقود شده اعلام کرده است که این تظاهرات و اعتراض پایان نخواهد یافت تا با رئیس جمهور ملاقات کند و افراد مفقود شده آزاد شوند.

گزارش های حاکی بر این است که بیش از 250 تن از جوانان فعال شیعی توسط افراد ناشناس بازداشت شده و دولت پاکستان حاضر به پاسخگویی در مورد وضعیت آنان نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha