جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  نخستین درس خارج فقه آیت الله العظمی سبحانی در سال ۹۸

حوزه/ شورای مدیریت حوزه باید فکری برای تعطیلات زیاد حوزه کند، چرا که قوام اسلامیت جمهوری اسلامی با حوزه ها است و وقتی هم حوزه ها اینقدر تعطیلات زیاد داشته باشند مناسب نیست و این تعطیلات به علمیت حوزه ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله سبحانی امروز در پایان درس خارج خود در مسجد اعظم قم ضمن انتقاد از وجود تعطیلات گسترده در حوزه گفتند: ان شا الله درس ما 14 محرم سال 1441 شروع خواهد شد و در این بین چند ماه تعطیل خواهد بود که اصلا مناسب نیست.

ایشان در توصیه ای به طلاب افزودند: آقایان طلاب باید از این چند ماه تعطیلات به نحو احسن استفاده کنند و مطالعه فقهی و اصولی خود را داشته باشند؛ یک بحث فقهی و اصولی انتخاب کنید و مباحثه ، تدریس و تحصیل خود را ترک نکنید.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: شورای مدیریت حوزه باید فکری برای مدیریت کردن این تعطیلات زیاد حوزه کند چرا که قوام اسلامیت جمهوری اسلامی با حوزه هاست و وقتی هم حوزه ها اینقدر تعطیلات زیاد داشته باشند مناسب نیست و این تعطیلات ضربه می زند به علمیت حوزه.

حضرت آیت الله سبحانی در قسمت دیگری از بیانات خود محفوظ ماندن هویت حوزه را خواستار شدند و گفتند: آقایان کوشش کنند که هویت حوزه محفوظ باشد، هویت حوزه را با دانشگاه مخلوط نکنید؛ سبک تدریس در حوزه به همان حالت قبل باشد و همچنین آقایان طلاب از عناوین حوزوی مثل "حجت الاسلام"،" والمسلمین" و مانند آن استفاده کنند نه عناوین سایر مراکز دیگر چرا که آنها باید بیایند از ما الگو بگیرند نه اینکه ما برویم از آنها الگو بگیریم.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha