جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نخستین درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال ۹۸

حوزه/ خطاب به رئیس قوه قضائیه عرض می کنم که باید آستین را بالا بزند و با دو مسئله قاچاق و سوء استفاده های کلان در کشور مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم، اظهار داشتند: ما با آیت الله مطهری رفاقت داشته و  مدتی هم در زندان 15 خرداد شبانه روز باهم بوده ایم؛ ایشان مرد شجاع، عالم فرزانه و دلسوز برای اسلام بود؛ صفات برجسته ای در او بود که جمع آن شاید نادر باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به مجددا به موضوع گرانی ها اشاره کردند و ابراز داشتند: امروز داد مردم از مسئله گرانی و تورم بلند است و واقعا عده ای فریاد می زنند و در این مسئله گرانی دو دسته، دست به دست هم داده اند؛ دسته اول دولت است که از یکسو گران می کند و دسته دیگر، ملتی هستند که این کار را انجام می دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: شخصی می گوید، قصابی شوهرم تعطیل شده است؛ چون مردم توان خرید ندارند؛ در تهران نیز تعدادی از مراکز و رستوران ها تعطیل شده است؛ این مسائل وحشتناک است.

این استاد برجسته حوزه بیان داشتند: امروز مافیا و دست های پشت پرده ای در کشور وجود دارد که دست به قاچاق زده و به خارج از کشور می فرستند.

معظم له اظهار داشتند: خطاب به رئیس محترم قوه قضائیه عرض می کنم که باید آستین را بالا بزند و با دو مسئله قاچاق و سوء استفاده های کلان در کشور مبارزه کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: در اخبار اعلام شده است که شخصی با هم دستی بانکدارها 500 میلیون دلار ارز را برای واردات دریافت کرده و تمام آن را در بازار فروخته است؛ اینجاست که رئیس قوه قضائیه باید با این دو گروه شدیدا مبارزه کند.

ایشان خاطرنشان ساختند: اگر با این دو گروه مبارزه شود و دولت هم دست از گرانی بردارد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: گرفتن مغازه داری که مثلا جنس قاچاق را فروخته است، مبارزه با معلول است؛ باید به سراغ علت اصلی رفت.

معظم له بیان داشتند: با شجاعتی که در آقای رئیسی سراغ داریم، امیدواریم این دو موضوع را با شدت و سرعت انجام دهد؛ باید محاکمات مربوط به این افراد باید جداگانه و با سرعت انجام شده و مردم نتیجه آن را ببینند.

ایشان در ابتدای درس به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کردند و گفتند: رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیثی فرمودند: «شابٌّ سَخِيٌّ حَسَنُ الخُلُقِ أحَبُّ إلى اللّه ِ تعالى مِن شَيخٍ بَخيلٍ عابِدٍ سَيِّئِ الخُلُقِ/ جوانِ سخاوتمند خوش اخلاق، نزد خداوند متعال، از پيرمردِ بخيلِ عابدِ بد اخلاق محبوب تر است».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: صفات اخلاقی در عبادات اثرگذار است و باید به آن توجه کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha