پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: خبر رسانی از غنی ترین مباحث مکتب جعفری بوده است؛ شیعه حرف های خود را به دنیا معرفی نکرده است؛ همین بحث ولایت فقیه متاسفانه در حوزه مباحث روایی و متنی باقی مانده و به دنیا عرضه نشده است؛ مساله ولایت فقیه به حدّی عقلانی است که این مساله را در فضای عقلانی مطرح کنیم قطعا، دنیا آن را خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی  ضمن بازدید از بخش های مختلف رسانه حوزه، با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ای در حوزه های علمیه گفت: کار خبرگزاری حوزه کاری با ارزش است که متاسفانه دیر شروع شده است.

وی افزود: با وجود اینکه چهل سال از انقلاب گذشته است، ولی این کار را 23 سال دیرتر  شروع کردید، اما مهم این است که خوشبختانه این حرکت شروع شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یادآورشد: قطعا در اوایل هر حرکتی ممکن است، پختگی لازم حاصل نشود، ولی کارهای خوبی در این خبرگزاری و رسانه حوزه انجام شده است و روز به روز بر غنای کار شما افزوده خواهد شد؛ خرسند شدیم که غیر از فعالیت خبری، فعالیت های جنبی زیبایی نیز در این خبرگزاری انجام شده است.

وی گفت: خبر رسانی از غنی ترین مباحث مکتب جعفری بوده است؛ شیعه حرف های خود را به دنیا معرفی نکرده است؛ همین بحث ولایت فقیه متاسفانه در حوزه مباحث روایی و متنی باقی مانده و به دنیا عرضه نشده است؛ مساله ولایت فقیه به حدی عقلانی است که این مساله را در فضای عقلانی مطرح کنیم قطعا، دنیا آن را خواهد پذیرفت.

 

مساله ولایت فقیه را خوب تبلیغ و تبیین نکرده ایم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یادآورشد: متاسفانه گاهی اوقات در سخت کردن مسایل راحت متخصص هستیم؛ باید ببینیم که چگونه تبلیغ کرده ایم که مساله ولایت فقیه برای برخی نامفهوم است!؟ در حالی که اگر تصور درستی ایجاد شود صرف تصور و فکر کردن به مسایلی چون ولایت فقیه نگاه ها را مجذوب می کند.

خبرهای بدون دقت و بی پایه و اساس مورد انزجار مردم است

وی گفت: مردم از خبری که دیگران را تخریب می کند، بیزار هستند؛ خبرهای بدون دقت و بی پایه و اساس مورد انزجار مردم است؛ باید خبرهای شیرین و امیدوار کننده به مردم بدهیم که بهترین خبر به عالم، معرفی مکتب و معارف و روایات ائمه اطهار است.

ترامپ دیوانه است

امام جمعه بندرعباس اظهارکرد: اگر به درستی پدیده های عالم را معرفی کنیم، مردم نیز می توانند حق را از باطل بازشناسی کنند؛ مثلا مقایسه یک فرد دیوانه ای مثل ترامپ که خود آمریکایی ها هم به دیوانگی او معترف هستند را چگونه می توان با رهبران حکیمی چون امام راحل و مقام معظم رهبری مقایسه کرد؛ اگر این معرفی به خوبی انجام شود مردم نیز بهترین تصمیم را می گیرند؛ خروجی نظام معرفتی اسلام، بزرگانی چون امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

آیت الله نعیم آبادی یادآورشد: ممکن است خبر رسانه ای صرف برای مردم جولانی داشته باشد، ولی قطعا بدون ریشه است؛ اگر مردم بدانند که افق حوزه و خبرگزاری حوزه چگونه این همه سالم و مفید و کارا عمل می کنند، این روزنامه و این خبرگزاری به انتخاب اول مردم ایران مبدل می شوند؛ مشکل اصلی در معرفی این ظرفیت ها است.

مردم از دعواها در رسانه ها خسته اند

وی گفت: مردم از دعواها و... در رسانه ها خسته اند و دیگر اعتباری به برخی رسانه ها و روزنامه ها ندارد؛ باید افقی برای افق حوزه ترسیم کنیم که کل کشور به این رسانه مراجعه کنند، زیرا اخبار سالم و سخن ناب اهل بیت(ع) و مراجع عظام و حوزه و مسایل و مباحث مفید به فایده عام را به بهترین شکل عرضه می کند.

ساخت ۴۰۰ مسجد

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در استان هرمزگان اظهارکرد: در استان ما یک نهضت مسجد سازی را بیش از 20 سال پیش آغاز کردیم و تا کنون ۴۰۰ مسجد ساخته شد و ۱۰۰ مسجد نیز باقی مانده است.

 

 

امام جمعه بندرعباس یادآورشد: متاسفانه تبلیغات خوبی در خصوص فعالیت های مهم فرهنگی آن سامان انجام نشده است؛ به عنوان مثال مسجدی ساخته ایم که مدعی هستیم که از روزی که اسلام در ایران آمده است مسجدی به این عظمت در کشور ما ساخته نشده است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 هزار نفر زیر سقف این مسجد نماز می خوانند و ظرفیت صحن مسجد نیز به 100 هزار متر مربع می رسد؛ متاسفانه این ظرفیت عظیم به جهان اسلام و حتی ایران معرفی نشده است.

دومین حوزه بزرگ خواهران در بندرعباس

آیت الله نعیم آبادی یادآورشد: نکته جالب اینجا است که جامع ترین حوزه علمیه خواهران کشور پس از حوزه علمیه قم در بندر عباس وجود دارد؛ کتابخانه این مرکز نیز بزرگترین کتابخانه استان است.

وی به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در این استان خبرداد و گفت: برگزاری همه ساله  همایش صحیفه سجادیه و همچنین فعالیت جدی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم از جمله این فعالیت های مهم حوزویان استان هرمزگان است.

بحث خمس جدی گرفته شود

مدیر بنیاد خمس بیان کرد: در این بنیاد به دنبال آن هستیم که کارکردهای مساله خمس را برای مردم بیان کنیم؛ همچنین به بررسی دلایل کاهش پرداخت این امر مسلم شرعی و فقهی بپردازیم؛ البته پرداختن به این مساله امری فراتر از یک نهاد است و باید در مراکز دیگری نیز این امر پرداخته شود.

وی گفت: مردم در باب خمس سوالات مهمی دارند که باید به آنها پاسخ داد؛ مثلا اینکه با وجود مالیات حکومت اسلامی چرا باید خمس داد؟ این مسایل را باید در مراکزی چون مرکز خبر حوزه پاسخ داد.

خبرگزاری حوزه به شبهات پاسخ دهد

امام جمعه بندر عباس یادآورشد: بیان خدمات حوزه در غیروظایف حوزوی نیز از مهمترین مسایلی است که باید در خبرگزاری حوزه به آن پرداخته شود؛ حوزویان در این سالها خدمات ماندگار اجتماعی و خدمت رسانی به مردم و کشور داشته اند که باید به درستی برای مردم تبیین شود؛ از جمله ساخت  بیمارستان های مهم کشور که توسط علما و مراجع و.... انجام شده است.  

خط ما خط رهبری است

آیت الله نعیم آبادی اظهارکرد: خبرگزاری حوزه خبرگزاری سیاسی و جناحی نیست و باید دقت کامل اخبار خود را در خبرگزاری حوزه  و  نشریه افق حوزه منتشر می کند؛ اصل حرکت خبرگزاری حوزه نیزباید همین حرکت سالم باشد؛ خط ما خط رهبری است که همه را  تحت پوشش خود قرار می دهد.

تحصیل ۵۰۰ طلبه در  بندرعباس

وی با بیان این مطلب که هم اینک  500 طلبه در مدارس برادران و خواهران بندرعباس مشغول تحصیل هستند بیان کرد: در همه شهرهای استان مدرسه علمیه وجود دارد و در شهر محرومی چون بشاگرد نیز 3 مدرسه علمیه وجود دارد؛ 50 خانه عالم نیز در کنار مساجد ساخته شده است که حداقل کمکی به مبلغان کرده باشیم.

 

همان روزهای اول نرده های نماز جمعه را برداشتم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: از سی سال پیش یعنی از سال 1369 که به این منطقه آمدم در بدو ورود ماشین های حراست و... را محدود کردم و تنها با یک ماشین تردد می کردم؛ در همان روزهای اول نرده های نماز جمعه را که منفک کننده مردم عادی از مسئولان بود را برداشتم زیرا معتقد بودیم که نباید این کار انجام شود.

محافظ ندارم

وی تصریح کرد: همین الان نیز بنده غیر از استان در هیچ شهر دیگری محافظ ندارم؛ روزی یکی از نمایندگان به من گفت که شما چند ماشین دارید که من گفتم از بندرعباس تا تهران، همه ماشین ها از آن من است، زیرا وقتی می خواهم به تهران بروم می توانم با یکی از این ماشین ها به عنوان یک مسافر عادی تردد کنم و به همین خاطر با این گونه مسایل بسیار راحت برخورد می کنم.

امام جمعه بندرعباس گفت: به طور کلی زندگی را راحت می گیرم و در زندگی شخص خود نیز درگیر قید و بندها نیستم؛ زیرا اگر انسان می خواهد راحت زندگی کند باید خود را از قید منیت ها و شخصیت تراشی ها و رنگ ها و لعاب ها و ماشین و منزل و... خلاص کند؛ اگر انسان از این قیدها راحت نشود، خفه خواهد شد و مزه زندگی را نمی چشد؛ بنده هیچگاه سعی نکردم برای خودم منیتی در مقابل مردم قائل شوم و همیشه نیز سعی کرده ام از مردم جدا نشوم و روزانه در بین آنها هستم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha