پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای مرند

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسدی با بیان این که در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان نباید تنها به حضور در منابر اکتفا نماییم، گفت: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تحصیل دانش آموزان، بستر جدیدی را پیش روی تبلغ مبانی دینی گشوده است؛ طلاب و فضلای ارجمند باید به صورت داوطلبانه و با هماهنگی مدیران مدارس حضور تبلیغی و مؤثری در مدارس داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسدی، نماینده طلاب و فضلای شبستر در جلسه طلاب این شهرستان که در ساختمان طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن فرارسیدن ماه مبارک مبارک رمضان، اظهار داشت: فعالیت های تبلیغی در منطقه شبستر، نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی داشته و در این راستا اعزام های تبلیغی هدفمندی صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط و تعاملات میان حوزوی، با بیان این که لازم است تا طلاب و فضلا در اعزام های تبلیغی کمک یار یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه و فضاسازی برای حضور و نقش آفرینی طلاب و مبلغین جوان از دغدغه های مهم عرصه تبلیغ به شمار می رود؛ برای ارتقاء بهره ورری امر تبلیغ نیاز است تا از ظرفیت ارزشمند تمام طلاب منطقه استفاده گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی بر توجه به نیازهای به روز مخاطبان و تغییرات اقتضایی جامعه تأکید نمود و اذعان داشت: متأسفانه علیرغم گسترش ابزارهای ارتباطی و دانش افزایی ها در عصر نوین، انسان امروزی آنگونه که باید مشرف به تکالیف دینی خود نیست، بیان مسئله و احکام شرعی باید از بخش های اصلی وعاظ و مبلغین به شمار رود.

وی اهتمام به تبین مسائل فرهنگی و دغدغه های این حوزه را از الزامات موضوعی تبلیغ در این ایام برشمرد و اذعان داشت: تهاجمات فرهنگی، آتش فراگیری را در جامعه اسلامی  برافروخته است؛ لذا نیاز است تا مبلغین ضمن بهره گیری از تمام ابزارهای نوین تبلیغی، اهتمام فراونی نسبت به دغدغه ها و ناهنجاری های اجتماعی داشته، مردم به ویژه جوانان را نسبت به دایره تاثیرگذاری این معضلات آگاه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی با بیان این که در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان نباید تنها به حضور در منابر اکتفا نماییم، خاطرنشان کرد: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تحصیل دانش آموزان، بستر جدیدی را پیش روی تبلغ مبانی دینی گشوده است؛ طلاب و فضلای ارجمند باید به صورت داوطلبانه و با هماهنگی مدیران مدارس حضور تبلیغی و مؤثری در مدارس داشته باشند.

نماینده طلاب و فضلای شبستر در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت زمینه سازی های برای فرایند تبلیغ، خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، حوزه علمیه شبستر همواره آماده میزبانی از مبلغین ارجمند است.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست، طلاب شهرستان شبستر ضمن تشریح آسیب های اجتماعی و فرهنگی حاکم بر منطقه، بر فراگیری و رواج برخی از گناه ها در منطقه که باعث شده تا قبح عمل بد در جامعه رخت بربندد، اشاره نمودند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha