پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران سراسر کشور گفت: تصمیم گرفته ایم از ۱۹۰ واحد درسی که برای حوزه علمیه خواهران وجود دارد ۲۰ واحد آن بنا بر تصمیم مدیر مدرسه در استان شکل گیرد، این تصمیم نیز ابلاغ شده است تا برنامه ریزی کنند و طبق نیاز درس ها را بر آن اساس شکل دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت و مسئولان که در سالن دارالتولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بهره گیری از حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: بانوان ظرفیت هایی دارند که باید زمینه آن فراهیم شود اگر آن زمینه ها فراهم شود جوهر افراد، خود را نشان می دهد و نقش تاثر گذار افراد نمایان می شود..

وی با بیان اینکه صحنه کربلا فرصتی شد که حضرت زینب(س) دیده شود، افزود: ظرفیتی در بانوان پنهان است که در شرایط، خود را نشان می دهد، مثلا در شیراز حادثه سیلی که اتفاق افتاد، برای شیراز آبرو شد کاری که مردم این شهر کردند و ظرفیت ها را به طور رایگان در خدمت سیل زدگان گذاشتند موجب آبرو برای کشور و شیراز شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: در حادثه سیل در سه استان که آسیب بالایی بود در برابر آنان چیزی جز عرض غبطه ندارم، در شرایط بحرانی پل دختر، مدیر حوزه همه ظرفیت های خود را در خدمات سیل زدگان می گذارد، همچنین در آق قلا نیز تعدادی از اساتید در منطقه شیعه نشین هر روز برای دستگیری خانواده ها تلاش می کردند و هنگامی که شنیدند و حس کردند که شاید حضور بنده به معنای تجلیل و تکریم مالی شود سعی کردند نام خود را مخفی نگاه دارند.

وی به نقش بانوان در امداد های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از بانوان دچار مشکلاتی مانند اعتیاد و یا درگیر مسائل دیگری می شوند این افراد نیاز دارند تا با مشاوره به خوبی مدیریت کنند و کسی جز بانوان این کار خاص را درباره خانوداده ها و فرزندان نمی تواند انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) هماهنگی هایی با حوزه خواهران انجام داده است، که موضوع امداد خانوادگی برای مددجویان را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که حوزه علمیه حالت تمرکز رفتاری را برخود بگرید و فرصت هایی را برای تصمیم گیری هایی در حوزه تبلیغ دین داشته باشد، هرچه به سمت تمرکز برویم فرصت و فایده نقش آفرینی بیشتر می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور بیان کرد: حوزه علمیه شخصیت های ارزشمندی را در کشور دارد، در حوزه علمیه نظام طولی مصطلح معنا ندارد، شرایط توسعه و توزیع روحانیت با تهذیب مردم پیوند خورده است؛ منطق توزیع حوزه منطق نیاز مردم به تربیت است، و حوزه علمیه به تناسب آن سازمان شکل گرفته، بنابراین درست آن است تا جایی که می توانیم شرایط را برای نقش آفرینی در شهر و مدرسه فراهم کنیم.

وی به برنامه های آموزشی نیز اشاره و عنوان کرد: تصمیم گرفته ایم از 190 واحد درسی که برای حوزه علمیه خواهران وجود دارد 20 واحد آن بنا بر تصمیم مدیر مدرسه در استان شکل گیرد، این تصمیم نیز ابلاغ شده است تا برنامه ریزی کنند و طبق نیاز درس ها را بر آن اساس شکل دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان ایمه حدود 2500 فارغ التحصیل از خواهران در استان فارس داریم که ظرفیت بسیار ارزشمندی است، تصریح کرد: اگر دشمن این تعداد نیروی تربیت شده را در اختیار داشت از چه مقدار آن استفاده می کرد، چه قدر می توانست نقش فرهنگی را انجام دهد؛ دشمن شبکه گسترده ای را به وسیله فضای مجازی مدیریت می کند، بنابراین آیا برای مقابله با تهاجم دشمن در این استان برای تکریم زنان پوشیده و پاک دامن کاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آیا دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات فقط برای برادران هستند یا باید فعالیت هایی را برای بانوان طلبه انجام دهند، مسائلی است که باید مورد عنایت قرار گیرد، باید به سرعت فرصت بهره گیری را فراهم کنیم، حدود 7 هزار طلبه خواهر، غیر از مدارس امین، در سطح مدارس مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور بیان داشت: حسینیه های بسیاری زیادی در استان فارس وجود دارد که می توانیم به عنوان پایگاه های بانوان در نظر بگیریم، اگر چنین پایگاهی تاسیس شود نگرانی ها پیرامون مجلس گردان ها برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه باید اقل و اکثر استقلالی شود، ابراز کرد: در کمیسیون تخصصی حوزه ها بنا شد 10 درصد از ظرفیت آموزش و پرورش مخصوص طلبه ها شود وزارت نیز پذیرفته است امیدواریم تصویب شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به راه اندازی مرکز تربیت معلم در قم به استعداد 400 نفر خواهر و 200 الی 300 نفر برادر اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز برای تدریس طلاب در آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: از افتخارات حوزه علمیه آن است که دستگاه تعلیم و تربیت مستقلی برای خواهران شکل داده است و هیچ کشوری این سیستم را ندارد؛ سیاست این بوده که از نزدیک ترین نقطه به محل سکونت بانوان مدرسه تشکیل شود، تا نقش های مادری قطع نشود، نظام تعلیم و تربیتی منعطف با توجه به ویژگی بانوان در حوزه ایجاد کنیم؛ در حدود 20 سال میزان مدارس علمیه از برادران بیشتر شده است، 500 مدرسه را در سطح کشور داریم، که حدود 370  مدرسه آنان از ابتدا ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha