شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری به ابعاد مختلف برکات حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: اهمیت حوزه های علمیه خواهران به هیچ وجه کمتر از برادران نیست و یکی از موهبت های الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب ظهر امروز در نشست اعضای جامعه روحانیت و مسئولان با حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در سالن دارالتولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخاب حجت الاسلام محمودی به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران استان، انتخابی شایسته است، اظهار داشت: امیدواریم برای آینده در نظام حوزوی خواهران در استان فارس نقش موثری را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه این جلسه به عنوان آشنایی و گردهمایی پر برکت با حضور اعضای جامعه روحانیت و مسئولان استان تشکیل شد، افزود: امیدواریم که منشا خیر و برکات در جهت حمایت تقویت و همکاری با حوزه های علمیه خواهران باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اهمیت حوزه های علمیه خواهران به هیچ وجه کمتر از برادران نیست و یکی از موهبت های الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: به برکت وجود دو رهبر بزرگ جهان اسلام در عصر حاضر حضرت امام و مقام معظم رهبری این حرکت بسیار عظیم و این پدیده مبارک حاصل شده و روز به روز خود را نشان می دهد.

وی به ابعاد مختلف برکات حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله نخست موضوع پرورش خواهران است که به خودی خود موضوعیت دارد، یعنی سطح آگاهی معارف دینی مباحث اخلاقی و تقویتی اگر نسبت به یکی از خواهران در جامعه به وجه احسن انجام شود خود یکی از برکات عمده است و معلوم می شود که عدد کثیری از جامعه خواهران رشد یافته و به مدارج عالیه رسیده خواهیم داشت.

آیت الله دستغیب ابراز کرد: در گذشته نیز یک بانوی نمونه اصفهانی مجتهده داشته ایم، ایشان شهرتی در سطح جهان اسلام داشته اند، بزرگانی از علما گاهی به دیدار ایشان می رفته اند و از فیوضات علمی و معنوی ایشان بهره می گرفته اند این نتیجه تعالیمی بوده است، یک چهره این چنین اثرگذاری داشته ایم، امروز نیز می توانیم عدد کثیری از این تعداد خواهران در شته و سطوح مختلف در نقاط مختلف میهن اسلامی و حتی در سایر کشور ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اثر گذاری بانوان در خانواده از اهیمت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: برخی از خواهران در تغییر تحول والده و شوهران خود موثر بوده اند، که حقیفتا مصداق بارز آن، عزیزانی هستند که به راه و روشی که به سبک زندگی حضرت زهرا(س)، تعلیم و تربیت می شوند و نسبت به فرزندان نیز بسیار موثر هستند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی عنوان کرد: بانوان اسوه های اخلاق و تربیت و چراغ های نورانی در جامعه اند، همچنین اینکه نیاز شدید به این بانوان برای جلساتی که خلا آن در گذشته احساس می شد وجود دارد، همچنان که در محدودیت هایی در خصوص مبلغان قرار داریم، گاهی از لحاظ افراد این آمادگی تبلیغ وجود دارد اما باید برنامه ریزی شود و کار به دست آنان سپرده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha