شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: نظم و اهمیت به وقت برای این حقیر بسیار مهم است و گرچه بنده خادم، نوکر، مدیر و معین مسئولین استانی خواهم بود، لکن وقتی مسئولی وعده حل مشکل و انجام کاری را به مردم می‌دهد، باید بداند بنده مطالبه گر انجام آن وعده در موعد مقرر خواهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اهواز، با تبریک اعیاد شعبانیه و یاد شهیدان مدافع حرم، اظهارداشت: خدمت به عیال الله، یکی از والاترین عبادات در شریعت مبین اسلام است.

خدمت به عیال الله، مهم‌ترین عبادت پس از واجبات الهی

وی با قرائت آیاتی از سوره مبارکه ضحی، تأکید کرد: از مجموعه آیات قران، دستورات شرع مقدس و روایات استفاده می‌شود که پس از انجام واجبات الهی، خدمت خالصانه به خلق، خصوصاً صالحان و بندگان، بالاترین مقرب انسان به درگاه الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، ادامه داد: در روایات ما به حد تواتر اجمالی دلیل بر اهمیت خدمت به مردم وجود دارد و در روایتی از وجود مقدس صادق آل محمد(ص) آمده؛ «وَ اَللَّهُ فِي عَوْنِ اَلْمُؤْمِنِ مَا كَانَ اَلْمُؤْمِنُ فِي عَوْنِ أَخِيهِ فَانْتَفِعُوا بِالْعِظَةِ وَ اِرْغَبُوا فِي اَلْخَيْرِ»؛ که بر این اساس، یاری خداوند به بندگانش، مشروط و معلق بر یاری بندگان خداست.

مسئولین جامعه اسلامی باید غیرتمندانه محافظ حقوق مردم باشند

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان خوزستان، در ادامه گفت: بهترین خدمت یک مسئول در نظام اسلامی، کوشش و تلاش در حیطه مسئولیت خویش بوده و هر کس در هر کجا که هست، باید خدمتگزار مردم عزیز باشد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری، مردم عائله مدیران و مسئولان جامعه اسلامی هستند؛ و مسئولان باید غیرتمندانه از معیشت، جان، مال، ناموس و اعتقادات مردم صیانت بکنند.

وی افزود: در این جریانات اخیر که بخش کلانی از استان خوزستان دچار فاجعه سیل شد، اگر احیانا یکی از عائله ما مبتلا می‌شد، چگونه تلاش برای نجات او می‌کردیم؟ باید توجه داشت هیچ فرقی میان مردم و عائله خود، وجود ندارد.

نماینده جدید مقام معظم رهبری در خوزستان، تصریح کرد: وقتی مردم عائله مسئولان هستند، ما مسئولان باید به معاش و امنیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آن‌ها غیرت ورزیم و حریم آن‌ها را از دست‌درازی غیر مصون بداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، تأکید کرد: در نظام اسلامی کم نیستند مسئولان خدوم و غیرتمندی که نسبت به قطع دست‌های متجاوز به حریم حیات و امنیت مردم حساس هستند؛ لکن باید توجه داشت برای شکاندن یک سد، کافی است رخنه‌ای در گوشه‌ای ایجاد شده و موجب فروریزی سد شود و بر این اساس، وجود یک مسئول بی‌توجه به مردم و مصالح آن‌ها در نظام اسلامی خطرآفرین خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از دشمن انتظاری جز دشمنی و خباثت نیست! اما از مسئولان جامعه اسلامی انتظار می‌رود حتماً در برابر تعدی گران، رانت‌خواران، متجاوزان و سلب‌کنندگان امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم قاطع و حساس باشند.

مطالبه گری جدی از مسئولین نسبت به انجام وعده‌ها، نقش و برنامه جدی نماینده فقیه در آینده استان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به نحوه تعامل نماینده ولی‌فقیه با مسئولین استانی در آینده خوزستان، تصریح کرد: استان خوزستان، استانی با ظرفیت‌های کم‌نظیر و سرشار از عرصه‌های آماده جهت خدمت به مردم و درعین‌حال، با فاصله طبقاتی ظالمانه است که حل مشکلات این خطه، نیازمند همکاری و همدلی مسئولین، حوزه علمیه، نخبگان و جوانان انقلابی و متدین در کنار یکدیگر است.

امام جمعه اهواز، خطاب به مسئولین خوزستان، تأکید کرد: نظم و اهمیت به وقت برای این حقیر بسیار مهم است و گرچه بنده خادم، نوکر، مدیر و معین مسئولین استانی خواهم بود، لکن وقتی مسئولی وعده حل مشکل و انجام کاری را به مردم می‌دهد، باید بداند بنده مطالبه گر انجام آن وعده در موعد مقرر خواهم بود.

وی افزود: هر مدیری در سطح استان، باید به‌قدر توان، نسبت به انجام تکالیف متعددی که دارد و اقدام به حل معضلات مردم اقدام کند؛ لکن تا وقتی‌که با مردم برای حل مشکلی وعده نکرده است، ولی‌فقیه خودش را در معرض مطالبه نمی‌داد، اما اگر وعده کرد، نقش بنده به‌عنوان مطالبه گر جدی خواهد بود.

مدیریت جهادی، الگوی همیشگی نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: مدیریت جهادی به معنی سر از پا نشناختن در عرصه خدمت و یاری مردم مستضعف استان، سرلوحه کار ما در استان خوزستان خواهد بود.

وی افزود: هماهنگونه که در عرصه سیل همه مسئولان در عرصه خدمت حاضر بودند، در ماه رمضان آتی، و روزهای پس از آن، خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان ادامه خواهد داشت.

خادم مردم، یاور مسئولین و نوکر علما

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان از حسن توجه و اعتماد مقام معظم رهبری در انتخاب وی به نمایندگی ولی‌فقیه در استان خوزستان، تشکر ویژه به عمل آورد و اظهارداشت: بنده خادم و نوکر مردم، خصوصاً خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان، و یاور و مددکار مسئولین و نعلین جفت کن علما و روحانیون خواهم بود.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان، با اشاره به نزدیکی وقت نماز ظهر و اهمیت نماز اول وقت، گفت: چون در آستانه نماز ظهر هستیم، سخن را کوتاه می‌کنم و عمده مطالب و برنامه‌های خود برای آینده استان را فردا در خطبه دوم نماز جمعه بیان خواهم کرد و پس از نماز فردا، در خدمت یکایک حضار خواهم بود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha