پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قم / حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه این هفته قم، با اشاره به تاثیرات منفی سند ۲۰۳۰ بیان کرد: سند ۲۰۳۰ می خواهد فرزندان ما سرباز آمریکا و انگلیس باشند گفت: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این دستگاه باید به ملت تضمین بدهند که اجازه پیاده شدن این سند را نخواهند داد؛ سند دومی که رهبر انقلاب به آن پرداختند، سند تحول در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سعیدی امروز در مراسم نماز جمعه این هفته قم با اشاره به روز معلم گفت: نقش معلمی نقش انبیای الهی است؛ معلمان نیروی فکری شاگردان را پرورش می دهد و آنها را به سمت استقلال هدایت می کند؛ معلمان شاگردان خود را متفکر و خلاق تربیت می کند؛ سرمایه های مردم را می شناسد و از آنها صیانت می کند.

وی افزود: جامعه ای که قدردان خوبان خود نباشد به مرگ خوبی ها و فضیلت ها رضایت داده است؛ کسانی که مغزهای متفکر و اندیشمندانی چون شهید مطهری را به شهادت رساندند مزدور استکبار هستند و نزد خدا و مردم خار و ذیلیل هستند.

امام جمعه قم اظهارکرد: به همین مناسبت روز چهارشنبه گذشته، معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر انقلاب با امام خامنه ای دیدار کردند؛ ایشان نیز در این دیدار مطالب بسیار کلیدی را به شکل شفاف ارایه کردند.

وی افزود: ایشان بر نقش آفرینی آموزش و پرورش در تحقق اهداف نظام در گام دوم انقلاب تاکید کردند؛ نبض حیات کشور در آموزش و پرورش می تبد؛ آموزش و پرورش آسان ترین و دقیق ترین مسیر برای دست یابی و والای نظام اسلامی و پیشرفت کشور است.

خطیب جمعه قم یادآورشد: در این زمینه باید عزت نفس معلمان رعایت شود؛ ایشان در سخنان خود از دو سند یاد کردند و نسبت به آن دو تاکید بسیاری داشتند؛ اول، مخالفت جدی با سند استعماری 2030؛ ایشان فرمودند،  معلمان هویت ساز فرهنگی می کنند تا جامعه احساس هویت کند؛ تمدن نیز متکی بر فرهنگ است و اگر فرهنگ، غنی و قوی نباشد، تمدن بوجود نمی آید.

وی افزود: لب کلام این سند 2030 آن است که نظام آموزشی ما سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودکان ما بیاموزد؛ دلیل اینکه روی این سند این همه کار می شود آن است که در این سند، دستورات و توصیه هایی است که آموزش و پرورش مناسبات فکری دانش آموزان را به شکلی تربیت دهد که سرباز انگلیس و آمریکا باشند؛ همان کسانی که به آدم کشی عادت دارند و اخم نیز به ابرو نمی آورند.

آیت الله سعیدی اظهارکرد: وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این دستگاه باید به ملت تضمین بدهند که اجازه پیاده شدن این سند را نخواهند داد؛ سند دومی که رهبر انقلاب به آن پرداختند، سند تحول در آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت و تحقق 7 توصیه ای که در انتهای بیانیه گام دوم داشته اند مشمول به تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور است؛ همه آنها در گرو سند تحول در آموزش و پرورش است؛ جمهوری اسلامی ما نیازمند آموزش و پرورش تحول آفرین است و تا زمانی که این نظام آموزشی متحول نشود، نمی تواند تفکر تحول گرا را ایجاد کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه یادآورشد: رهبر معظم انقلاب با تاکید به اجرایی شدن این سند تحول فرمودند، این سند یک ریل گذاری است که می تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.

وی گفت: رهبر معظم از حادثه دیدگان سیل اخیر یاد کردند و فرمودند که نگذارید که دانش آموزان سیل زده از تحصیل بازبمانند؛ مردم و خیرین و مسئولان باید کاری کنند که تا زمانی که مدارس ساخته شده از تحصیل باز نمانند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز ماه رمضان بیان کرد: مردم باید روزه داران را اکرام کنند و بانوان نیز رعایت پوشش را داشته باشند؛ بدون شک خانواده ها در رتبه اول در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب هستند؛ مردم و در مرابت بالاتر نیروی انتظامی و دادگاه ها نیز وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی با تبریک به روزه اولی ها گفت: روزه اولی ها زینت ماه مبارک رمضان هستند و والدین و همگان باید رعایت حال روزه داران نوجوان را داشته باشند؛ در این روزها عده ای در زندان ها منتظر خیر مردم هستند؛ با کمک خیرین جمع های خیری ایجاد می شود که امیدواریم که به حول وقوه الهی همه این امورات به احیای خیرات در جامعه و دستگری ار محرومین ختم شود.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز بیان کرد: توبه کردن سبب اصلی جهت صیانت یک انسان است و اقامه نماز و زکات نیز ایمان آوردن مشرکان را عملی می کند؛ اقامه نماز محکم کننده پیوند انسان با خدا است.

وی افزود: یاد خدا هدف اصلی عبادت ها است و نماز عالی ترین وظیفه ای است که ذکر و یاد خدا در آن وجود دارد؛ اگر نماز به درستی اقامه شود انسان را از همه زشتی ها و تبه کاری های دور می دارد.

آیت الله سعیدی گفت: پراخت زکات هم باعث استحکام رابطه بندگان با یکدیگر است؛ خداوند که مومنان را برادر هم قرارداده است، امر کرده که به مستمندان کمک کنند؛ به خصوص در روزهایی که بسیاری از مردم ما گرفتار مشکل سیل هستند باید به کمک آنها بشتابیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha