چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مشکلانی

حوزه/ مشکلانی گفت: تولید آثار در کنگره چهاردهمین قرن شهات حضرت علی(ع) با هدف ترویج ارزش ها و ویژگی های شخصیت امام علی(ع) و تحکیم جایگاه اسطوره ای عامی ایشان در نسل ها و خاصه کودکان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از اصفهان احسان مشکلانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری چهاردهمین قرن شهات حضرت علی(ع) با بیان اینکه این کنگره موضوع محور است اظهار کرد: کنگره همه آثار فرهنگی و هنری با موضوع امام علی(ع) را شامل می شود و هیچ محدودیتی ندارد.

وی تصریح کرد: تولید آثار در کنگره با هدف ترویج ارزش ها وویژگی های شخصیت امام علی(ع) و تحکیم جایگاه اسطوره ای  عامی ایشان در نسل ها و خاصه کودکان است

دبیر اجرایی کنگره چهاردهمین قرن شهات حضرت علی(ع) عنوان کرد: باتوجه به سال رونق تولید، تاکید بر ارزش هایی چون تولید وتلاش و حرکت به سمت آینده مطلوب در ارزیابی آثار مورد انتظار است

وی ابراز کرد: باتوجه به نقش وحدت آفرین حضرت علی(ع)، با کشورهای اردن، سوریه، ترکیه، هند، قطر، افغانستان، مصر و الجزایر در حال هماهنگی و رایزنی هستیم که در این کنگره شرکت کنند.

مشکلانی افزود: عنوان این برنامه، کنگره مردمی برگزاری چهاردهمین قرن شهات حضرت علی(ع) با محوریت تولید آثار فرهنگی و هنری به مناسبت ۱۴۰۰اُمین شهادت امام علی (ع) است. این حرکت به صورت خودجوش و مردمی در حال رقم خوردن است،زمان برگزاری این کنگره همزمان با ماه رجب و ولادت باسعادت امام علی(ع) با معرفی آثار برگزیده خواهد بود

در ادامه حجت الاسلام سید احمد سجادی، عضو شورای سیاست گذاری ستاد برگزاری چهاردهمین قرن شهادت حضرت علی(ع) بیان کرد: در وادی آتش به اختیار طبق فرمان رهبری با قصد تبلیع مبانی فکری، کلامی و شخصیتی امام علی(ع) قدم ها و قلم ها برداشته شده است.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ علوی و شخصیت امام علی لازمه امروز است که رسانه ها باید در آن جدی ورود کنند

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: ایجاد موج برای شرکت  همگان پای سفره حضرت علی(ع) و تبلیغ امیرالمومنین ومعارف ناب اهل بیت از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: قصد داریم هر دستگاه و نهادی در کشور متناسب با توانمندی خود در این عرصه شرکت کند، لذا مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان هم  اقدام به تولید پوستر با مضامین مرتبط با کنگره به زبان های مختلف جهان کرده است.

وی تولید نرم افزارهای مرتبط بامضامین حضرت علی(ع) و بازنشر نرم افزارهای مرتبط گذشته چون دانشنامه جامع امیر المومنین(ع) را از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه دانست و گفت: محل نمایش آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره در محل موسسه نشر معارف اهل بیت خواهد بود و البته نمایشگاه های سیار برای نمایش این آثار به صورت سیار طراحی می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • همشهری IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    حضرت علی علیه السلام درباره سیره عملی زهد، در نامه ای به عثمان بن حنیف چنین نگاشته اند: بدان که پیشوای شما بسنده کرده است از دنیای خود به دو جامه فرسوده و دو قرص نان. اگر انسان دل به دنیا نسپارد هرگز برای رسیدن به جاه و مقام دست و پا نمی زند و برای ماندن در ریاست و قدرت به ستم نمی گراید و به انواع بیماری های نفسانی گرفتار نمی شود و این با اخلاق متولیان اینگونه همایشها خلی فاصله دارد...