جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 491232
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که با حکم مقام معظم رهبری به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب و امروز با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری معارفه شد، در سال ۱۳۳۶ در شهرضای اصفهان متولد شد ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که با حکم مقام معظم رهبری به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب و امروز با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری معارفه شد، در سال 1336 در شهرضای اصفهان متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را ابتدا در همان شهر آغاز و در سال 1352 برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم مهاجرت و وارد حوزه علمیه قم شد.

وی دروس سطح و خارج فقه و اصول را در محضر آیات محمد فاضل لنکرانی، سید موسی شبیری زنجانی، سید کاظم حائری، میرزا جواد تبریزی، عبدالله جوادی آملی و ... از مراجع تقلید فراگرفت.

نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت همچنین از محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه قم همچون آیات شهید مرتضی مطهری، حسن‌زاده آملی، غلامرضا صلواتی، محمدتقی ستوده، میرزاعلی احمدی میانجی، یحیی انصاری شیرازی و علی مشکینی بهره‌های زیادی گرفت و توانست به درجات عالی علمی دست یابد.

11 سال مسئولیت دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و دبیر شورای گسترش حوزه‌، هشت سال نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عربستان، سه سال معاون امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، تالیف اطلس اماکن مذهبی مکه و مدینه، عضویت در شورای آموزش بعثه مقام معظم رهبری، هفت سال نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه در شورای تخصصی انقلاب فرهنگی، و بیش از یک دهه فعالیت در پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام و دانشکده شهید محلاتی در کارنامه‌ نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha