جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : دشمن با تمام وجود سعی می‌کند وحدت و اتحاد مردم ایران را از بین ببرد، لذا یکی از رسالت‌های مهم روحانیون این است که برای مردم، اهمیت این اتحاد را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اظهار داشت: امروز معارفه‌ای در کار نیست، زیرا معارفه وقتی است که کسی را نشناسیم، اما حجت‌الاسلام نواب سال‌ها در بعثه بودند و تمام امور را می‌دانند.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، افزود: ایشان به خوبی از عهده مسئولیت‌های سخت برآمدند و زحمات ارزشمندی کشیده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت مردم سیل زده در برخی استان های کشور، گفت: در سفری که به استان سیل‌زده خوزستان داشتم، اتحاد و برادری مردم را از نزدیک مشاهده کردم که این بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: ایجاد روحیه اتحاد و برادری در خوزستان فوق‌العاده بود و عده‌ای بودند که با تمام وجود به سیل‌زدگان خدمت می‌کردند، اما دشمن با تمام وجود سعی می‌کند وحدت و اتحاد مردم ایران را از بین ببرد و یکی از رسالت‌های مهم روحانیون این است که برای مردم، اهمیت این اتحاد را تبیین کنند.

بر پایه این گزارش، پس از سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حکم نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اهدا شد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلین عبدالفتاح نواب روز گذشته 14 اردیبهشت با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی منصوب شد.

در حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نیز آمده است:

«اکنون که جناب حجةالاسلام آقای قاضی عسکر پس از یک دوره تلاش موفق در سرپرستی حجاج از این مسئولیت کناره‌گیری کرده‌اند با تشکر فراوان از خدمات گسترده‌ی ایشان، جنابعالی را که برخوردار از صلاحیت‌های وافر و تجربه‌های ارزشمند در امر خطیر حج و اتقان و کارآمدی در سابقه‌ی فعالیت‌های خود می‌باشید به نمایندگی خود و سرپرستی حجاج محترم ایرانی منصوب می‌کنم».

شایان ذکر است، 11 سال مسئولیت دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و دبیر شورای گسترش حوزه‌، هشت سال نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عربستان، سه سال معاون امور روحانیون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، تالیف اطلس اماکن مذهبی مکه و مدینه، عضویت در شورای آموزش بعثه مقام معظم رهبری، هفت سال نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه در شورای تخصصی انقلاب فرهنگی، و بیش از یک دهه فعالیت در پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام و دانشکده شهید محلاتی در کارنامه‌ نماینده جدید ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیده می‌شود.. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha