جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ مهم ترین نقد ما، تصدی گری نهادهای تبلیغی و تعدد مراکز متولی امر تبلیغ و در کمال ناباوری بلاتکلیف ماندن و یا ابهام در موضوعات مهمی نظیر تبلیغ بانوان مبلغه، تبلیغ نخبگانی، تبلیغ در اماکن عمومی و مراکز آسیب پذیر اجتماعی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام مرتضی شعبان زاده، یکی از طلابی است که قرار بود در محضر رهبر معظم انقلاب مطالب خود را بیان کند اما به دلیل ضیق وقت امکانپذیر نشد اما متن سخنان خود را در اختیار حوزه نیوز گذاشت که عینا تقدیم می شود:‌

بسم الله الرحمن الرحیم ..... و اما بعد  قال الله الحکیم : ((فانما علیک البلاغ))

1- با ابلاغ خالصانه ترین سلام و درود سربازان جنابعالی در سنگر گروه های تبلیغی و کسب اجازه از اساتید حاضر در جلسه، به نمایندگی از 400 گروه تبلیغی کوچک و بزرگ، به استعداد 10 هزار مبلغ خواهر و برادر که در عرصه های مختلف و متنوع، نو ظهور و نوین تبلیغی که در طول یک دهه، مشغول مجاهدت هستند، نکاتی را تقدیم می نمایم.

2- تأسیسِ تشکلِ فراگیر، برای حضور نظام یافته در میدان جنگ نرم و در پاسخ به اعلان جهاد عمومی آتش به اختیار! با آرایشی جدید در عرصه تبلیغ، با عبور از تبلیغ فردی غیر گفتمان ساز، به تبلیغ گروهی شبکه ای گفتمان ساز بود.

3- در صدر برنامه هایِ این تشکلِ ملیِ مستقلِ حوزوی، ترویج نظام امام و مأمومی در حوزه های علمیه و سپس نهادینه سازی آن در جامعه به منظور شکل گیری دولت و جامعه اسلامی می باشد.

4- راهبرد تشکل فراگیر به منظور شکل گیری دولت اسلامی، ایجاد انسجام در جریان ولایی و تربیت مهره هایی کارآمد می باشد. بدین منظور از طریق ایجاد وحدت گفتمانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و مطالبه گری آن در سطح جامعه، و با اجتناب از ورود به اردوگاه ها و پدیده های زودگذر سیاسی- اجتماعی و ایجاد مجموعه های تربیت محور این راهبرد را دنبال می نماید.

5- امام عزیز! تبلیغ، نماد هویت اجتماعی حوزه هاست، به تعبیر جنابعالی، تبلیغ در سطح مسائل درجه یک نظام قرار دارد، اصلاً تبلیغ اساس کار حوزه های علمیه است، آیا موضوعی با این سطح از اهمیت و حساسیت، نباید عالمانه و عازمانه مدیریت شود؟ زیر پوست شهر و حوزه های علمیه (در حجره ها و مدارس و مراکز عمومی حوزوی) نسبت به حرکت کلان و جهت گیری های انقلابی و توانایی های مدیریتی برخی از مدیران و مراکز متولی امر تبلیغ، ابهامات و تردیدهای جدی وجود دارد! با ادامه روند موجود، اعتبار و سرمایه های اجتماعی حوزه های علمیه ذوب خواهد شد!.

6- مهم ترین نیاز ما در تشکل فراگیر، نیاز به تثبیت و استقرار و نهادینه شدن تشکل در ساختار غیررسمی فرهنگی تبلیغی کشور است.

7- مهم ترین نقص ما در عرصه تبلیغ، فقدان نظریه جدید متناسب با تحولات، ساختاری بومی و الگوی کارآمد در مصاف با جنگ نرم وآرایش همه جانبه دشمن می باشد.

8- مهم ترین نقد ما، تصدی گری نهادهای تبلیغی و تعدد مراکز متولی امر تبلیغ و در کمال ناباوری بلاتکلیف ماندن و یا ابهام در موضوعات مهمی نظیر تبلیغ بانوان مبلغه، تبلیغ نخبگانی، تبلیغ در اماکن عمومی و مراکز آسیب پذیر اجتماعی می باشد.

9- مهم ترین پیشنهاد ما:

1- ضرورت یکپارچه سازی 2- چابک سازی 3- پاسخگوسازی 4- تمرکز بر شایسته گزینی در رده مدیران عالی و میانی 5- لزوم سیاست گردش به هنگام مدیران در نهادهای حوزوی 6- گسترش حلقه تصمیم سازان و تصمیم گیران در سطح سیاست گذاری و مدیریت کلان 7- احیاء و اتصال ظرفیت پژوهشگاه های حوزوی برای تأمین محتوای مبلغان و 8- تأمین عقبه پشتیبان، از جمله مهم ترین ضرورت هاست.

به نظر می رسد، در قِبال برنامه هایی که امکان و ظرفیت مردمی برای حمایت از آنان وجود ندارد، شایسته است سازمان اوقاف وارد میدان شود.

10- گروه های تبلیغی این بشارت را به رهبرمان خواهند داد که هر کجا به نفس ما، به قدم ما به عمل ما، به مجاهدت ما، انقلاب نیاز داشت به هنگام در صحنه خواهیم ماند و خواهیم بود! آقا جان! حضور در مناطق سیل زده کشور تنها گوشه ای از حماسه آفرینی های طلبه ها بود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha