جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: سند ۲۰۳۰ مبانی دینی، باورهای ایمانی و ارزش‌های انسانی را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص 2030، اظهار داشت: یک حرکت خزنده و مرموزی در بدنه مسائل فرهنگی و تربیتی فعال است که مبانی دینی، باورهای ایمانی و ارزش‌های انسانی را متزلزل و درنهایت قباحت و زشتی مسائل ضد دینی را کم می‌کند و یا احیاناً از بین می‌برد.

وی ادامه داد: جریانی در کار است که به بی‌حیایی فراگیر اجتماعی دامن می‌زند و دراین‌بین بحث‌هایی در رسانه‌ای ملی مطرح می‌شود که دقیقاً ماجرای 2030 را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی بابیان این‌که برخی از این اقدامات در اثر بدفهمی و کج‌فهمی است، تصریح کردند: در قالب 2030 می‌خواهند طوری فرزندان این مرزوبوم را تربیت کنند که پیاده‌نظام دشمنان بوده و جزء دل‌بستگان جبهه دشمن باشند.

وی افزود: عده‌ای زیادی هم ناآگاه هستند و چه‌بسا انگیزه‌های دلسوزانه دارند، اما به دلیل این‌که از درک و فهم پایینی برخوردار هستند در دام این جریان‌ها می‌افتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی به اهمیت ارزش‌های دینی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر برپایی دین مبین اسلام متحمل سختی‌ها و جنگ‌های زیادی شده و خون‌های زیادی در این مسیر ریخته شده تا ارزش‌های دینی در جامعه نهادینه شود.

وی به اهمیت پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: حجاب و عفاف یکی از هزاران ارزش‌هایی است که در جامعه مورد بی‌توجهی قرارگرفته و جوری عمل می‌شود که قباحت بدحجابی شکسته می‌شود.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که حجاب به‌عنوان یک ارزش نادیده گرفته می‌شود، تصریح کرد: بایستی با عده‌ای که این مسائل را دامن می‌زنند و جاهل هستند ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را توجیه کرد که این‌گونه اقدامات به زیان کشور و هویت ملی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی افزود: ماه رمضان یک فرصت استثنایی است که ارزش‌های دینی بار دیگر به شیوه‌های جدید و نو به مردم گفته شود تا پیش‌ازاین شاهد این‌گونه هنجارشکنی‌ها نباشیم.

مدرسان و مبلغان مسئولیت سنگینی دارند و در این امر مهم نیز ان شاءالله موفق خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha