سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، گفت: از زمان استهلال ماه رمضان تا قنوت نماز عید فطر فرصتی است برای دعا و درخواست از پرودگار؛ فرصتی است برای انسان شدن که نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث «مسیر یار»، اظهارداشت: اعمال خیری که مؤمنین انجام می‌دهند، مورد قبول پرودگار قرار گرفته و آنگاه که عمل مقبول باشد، عامل هم نیز مورد قبول واقع می‌شود و وقتی عمل بالا رود، عامل را هم بالا خواهد برد.

وی با اشاره به فرازی خطبه شعبانیه مبنی بر «دعائکم فیه مستجاب»، گفت: قبولی دعا در این ماه، بشارت بزرگی است که در خطبه شعبانیه آمده و پیامبر(ص) در ادامه تاکید می‌کنند که «فسأل الله بنیات صادقه و قلوب طاهره»؛ پس پروردگارتان را با نیت های صادق و راستین و قلوب پاک بخوانید.

امام جمعه موقت اهواز، اضافه کرد: بر اساس این دستور پیامبر اعظم(ص) اگر قلب را از کبر، حسد، غرور، ریا، تکبر و خودخواهی پاک کنیم، آنگاه دعایمان مستجاب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، گفت: از زمان استهلال ماه رمضان تا قنوت نماز عید فطر فرصتی است برای دعا و درخواست از پرودگار؛ فرصتی است برای انسان شدن که نباید از آن غافل شد.

وی در پایان با اشاره به کلام امام خمینی (ره)، بیان کرد: ایشان در فرمایشی، ضمن تأکید بر عدم غفلت از دعا در ماه مبارک رمضان، تشبیه زیبایی دارند که می‌فرمایند؛ «این دعاها نورافکن است و می‌تواند ما را از تاریکی‌ها بیرون بیاورد.»

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha