سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 492080
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
دیدار اعضای قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تغییر و تحول در وزارت خانه ها که گاهی بیجا صورت می گیرد جز فرصت سوزی فایده دیگری ندارد، لذا تا جایی که ممکن است باید سیاست ها را ادامه داد و نقص ها را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با اعضای قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن اظهار کرد: دانشگاه از جایگاه اجرایی کشور نباید فاصله داشته باشد و این مطلب درستی است و اگر این روند گسترش پیدا کند، دانشگاه، جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب از دانشگاه ها توقعاتی وجود نداشت، زیرا افرادی  که بر کشور تسلط داشتند نیرو را برای  خدمت به خود پرورش می دادند، لذا توقعی وجود نداشت که نیروی تربیت شده برای خدمت به کشور، دلسوز باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب تا شرایطی اقتضا می کرد جوانان دانشجو انواع مسئولیت ها را پذیرفتند و خوب نیز درخشیدند اما مشکلات عمده ای که توسط جهان بر ما تحمیل شد در چارچوبه ای دچار مشکل شد، خاطر نشان کرد: همه ی مشکلات ما قابل حل است و امروز هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد اما نیاز که اقدامات کارشناسی شده، مطالعاتی و اجرایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر صرفا یک عده به صورت تئوری مطالبی بگویند و یک عده نیز بی خبر از آن ها به صورت ابتکاری اقداماتی را انجام دهند مطمئنا کارها به جایی نخواهد رسید، چون خداوند جهان و انسان را به گونه ای آفریده است که انسان تنها با ابزار علم می تواند کار کند لذا هر چیز را باید بداند و سپس به آن عمل کند.

وی گفت: قرارگاه احمدی روشن جایگاه اصلی دانشگاه است و امیدواریم که به عنوان یک تفکر مورد قبول قرار گیرد تا هم دانشجو بداند که برای چه وارد دانشگاه شده و هم مسئولان اجرایی بدانند که حلال مشکلاتشان دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما دارای تجارب بسیار خوبی هستیم اما متأسفانه امروز ده کیلو شکر و گوشت را نمی توانند به درستی تقسیم کنند، افزود: هر زمانی که دو نرخی ایجاد گردد یک کالا برگ علاج آن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: با سوءمدیریت مسئولان تعداد زیادی دام، از کشور خارج شد و سپس اعتبارات زیادی برای واردات گوشت گوسفند در نظر گرفته شد، اما چه کسانی بهره بردند؟ متاسفانه جز نشان دادن انبارهای احتکار و یا صف های طویل در وسط خیابان چیزی ندیده ایم.

وی عنوان داشت: نیروی اجرایی در مسائل امروز یا بی تفاوت است، یا ندانم کاری می کند و یا تعمد می کند، در حالی که هر مسئله ای راه حل دارد زیرا امروز با توجه به انواع آگاهی هایی که در دست رس بشر قرار دارد دیگر مسئله ای پنهان نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه شما جایگاه اصلی است و امید است که رونق پیدا کند، ادامه داد: باید رهنمودهایی که به عنوان اقتصاد مقاومتی بیان می شود به صورت بنیانی و عالمانه جنبه اجرایی پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در کنار راهکارها باید موانع را نیز بشناسیم، افزود: اگر اموری انجام می شود باید دانش بنیان باشد و غیر آن قابل قبول نیست، همچنین تئوری ها باید جنبه اجرایی پیدا کند و دانشگاه ها نیز به دولت نزدیک شوند و دولت نیز صادقانه از دانشگاه حداکثر استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات موانع به صورت تسهیلات و گاهی ممکن است از ناشایستگی های مدیران دولتی باشد، ادامه داد: این بانک ها قرار است چه زمانی اصلاح گردند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اجناسی که به صورت قاچاق و یا از مبادی رسمی و گمرکات وارد کشور می شوند به تولید ضربه می زنند، گفت: با کمال بی تفاوتی محصولات تراریخته ای که خود ممکن است ده ها مشکل دیگر ایجاد کند، را به خورد مردم می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نباید نسبت به آنچه را که امروز در این قرارگاه ها در حال تعقیب هستید دلسرد شوید و همچنین اگر به مسئولیتی رسیدید مشکلات را فراموش نکنید، زیرا ممکن است که یک جوان پاک دل و سرزنده ابتدا برای مردم کتک بخورد و گوشه گیر شود اما وقتی به پستی می رسد تمام مشکلات را فراموش کند.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی، مادر همه ی مسائل است، عنوان داشت: پرداختن به همه مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جای خود بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: تغییر و تحول در وزارت خانه ها که گاهی بیجا صورت می گیرد جز وقت سوزی فایده دیگری ندارد لذا تا جایی که ممکن است باید سیاست ها را ادامه داد اما نقص های آن را برطرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اینکه ما متاسفانه از دولتی به دولتی دیگر یا در هر دوره ای از دولت ها دست به تغییرات و تشکیلات ها می زنند کار خوبی نیست.

وی افزود: در دوره اول دولت یازدهم مقام معظم رهبری نصیحتی فرمودند مبنی بر اینکه سیاست های کاری را تغییر ندهید و اگر عیب و نقصی دارد را پیدا و اصلاح کنید اما مگر به آن عمل کردند؟ هر چه برای آن ها مشکلی پیش آمد به مسکن مهر حواله دادند و کاملا آن را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در 5 سالی که یک فرد وزیر بود با همه ی ایراداتی که به مسکن مهر وارد کرد، آیا مسکن دیگری ساخت؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: دولت قبل سیاست کارت سوخت را اجرا کرد، اما آن را تعطیل کردند و امروز کارشناسان می گویند تعطیلی آن چه زیان بزرگی به کشور وارد کرده است واکنون دوباره می خواهند اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه منفک کردن وزارت خانه ها اقدام خوبی نیست، گفت: کار خوب آن است که اگر اقدامی انجام شده و چندین ماه نیز اجرا گشته، نقص هایش را برطرف و بر نقاط قوتش تکیه شود، نه اینکه تشکیلاتی را به یکباره فرو ریزند و اینگونه عمل کردن جز ضایعات محصولات دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هوشیاری، حضور، نظارت و مطالبه دانشگاه موضوع بسیار خوبی است اما شرط آن این است که تغییر ماهیت ندهد چون افراد در بخشی از عمر دردهای جامعه را احساس می کنند و شاید در زمانی دیگر دردها را به فراموشی بسپرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آنچه بر اساس فطرت پاک خود تشحیص می دهید و از نظر علمی به آن رسیده اید و همچنین از نظر میدانی صحنه های موفقیت و محرومیت مردم را مشاهده می کنید تا آخرین نفس بر روی آن استوار بایستید.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از این کشور ثروتمند، در تمامی زوایای گوناگون از استعداهای مردمی بهره ببریم و آن را غنیمت بدانیم گفت: کار شما بسیار با ارزش است اما باید توسعه و تداوم را مدنظر قرار دهید.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha