جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم

حوزه/ دبیرستاد امربه معروف استان قم گفت: دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده است ولی با فساد و گسترش بی بند و باری به دنبال تباهی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با انتقاد از گسترش بی حجابی در جامعه گفت: دشمنان برای ترویج بدحجابی و بی حجابی در کشور به ویژه حرمت شکنی در قم برنامه ریزی کرده اند که در این راستا مساجد و روحانیان وظیفه سنگین دارند.

دبیرستاد امربه معروف استان قم، با انتقاد از بی تفاوتی برخی از مسئولان نسبت به گسترش بی بند و باری در جامعه خاطر نشان ساخت: برخی مسئولان به فکر چاره اندیشی در این زمینه نیستند، نه کار می کنند و نه از کسانی که در این زمینه کاری انجام می دهند، حمایت می کنند.

وی در ادامه گفت: ماه رمضان، ماه قرآن، دعا و ارتباط با خداست و با این همه سمپاشی دشمنان، گرایش مردم به مساجد و برنامه های معنوی از جمله جمع خوانی قرآن و احیای شب های قدر روز به روز در حال افزایش است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ادامه داد: حضور قشرهای مختلف در مساجد در ماه رمضان بیشتر از ماه های دیگر است و باید امامان جماعت بستر لازم برای جذب و استمرار حضور آنها در ماه های دیگر را نیز فراهم کنند؛ همانطور که مساجد در زمان نبی اسلام(ص) مرکز تمام فعالیت های اجتماعی و سیاسی بوده اند باید به این جایگاه ارتقا یابند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمن از جنگ نظامی با ایران ناامید شده است ولی با فساد و گسترش بی بند و باری به دنبال تباهی جامعه است.
 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، هوشیاری در برابر توطئه دشمنان را ضروری دانست و اظهار داشت: ترویج بی بند و باری در ایران به صورت گسترده در دستور کار دشمنان قرار گرفته است که باید نسبت به این توطئه هوشیار بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: اگر افراد با ایمان در جامعه نسبت به گسترش فساد هوشیار نبوده و بی تفاوتی در جامعه حاکم شود، جامعه ضمانت بقا نخواهد داشت. 

وی افزود: اگر روحانیت برای دفاع از سلامت جامعه بپا نخیزد، فریاد نزد و تلاش نکند، دشمن در برنامه های خود برای تباهی جامعه موفق خواهد شد.
 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلیمی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام و احترام تبلیغ دین مهارت است. لزوما کسی که دانشمند حوزه دین است مبلغ نیست. این دو را باید از هم تفکیک کرد. ما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل نکرده ایم و بیشتر میدانی شده برای عقده گشایی. به نظرم باید ادبیات این حوزه حساس رو از بزرگان یاد گرفت. یا علی
  • مینوی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    با احترام ما همیشه و تا مدت ها دشمن خواهیم داشت چون راه ما با بسیاری فرق دارد. ما باید بنشینیم و فعالیت های تبلیغی و فرهنگی این چهار دهه را آسیب شناسی کنیم.
  • مینوی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام باید اندیشید باید ریشه را یافت و بعدا برنامه ریزی کرد.
  • مینوی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    هر روز خبر میدهیم حجاب جامعه فلان شد بهمدان شد. آیا به ریشه ها پرداختیم. آیا از جامعه شناسان کشور پرسیده ایم. از دانشمندان حوزه و دانشگاه که بی تعصب هستند علل امر را جویا شده ایم. تا کی باید اینقدر منفعل باشیم. بیایید از گذشته عبرت بگیریم.
  • مینوی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام تبیین دین هنر است و مهارت میخواهد که بسیاری از دین یاران ما ندارند. تبلیغ در دنیای امروز یک علم است اما از نگاه ما چطور. بسیاری از بیان های دین یاران ما و اعمال و رفتار آنان ضد تبلیغ است. کمی بیاندیشیم که فردا دیر است.
  • مینوی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    وضعیت مساجد آیینه تمام نمای کیفیت تبلیغ دین توسط متولیان امر است.
  • مینوی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    بیشتر مشکلات ما ناشی تبلیغ سطحی دین است.
  • مینوی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    مشکلات امروز ناشی از ارائه ضعیف و بی کیفیت دین به مخاطب است.
  • مینوی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    اینقدر فرصت ها را از دست داده ایم که هجمه های امروز فرصتی به ما نمیدهد.
  • مینوی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    تفکر ساعه افضل من ... این امر کلیدی در کجای سیستم آموزش و تبیین دین وجود دارد ؟
  • مینوی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    آیا تا به حال تواپسته مخاطب را قانع کنیم که تو به دین احتیاج داری ؟
  • مینوی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    از اقبال مردم به مداحی و نوحه باید لرزید زمانی که روحانی سخنران مجلس باید از مداح اجازه بگیرد...
  • مینوی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    وقتی پذیرش دین اصیل نباشد این وضعیت امری طبیعی است. بیایید با بیان دین به صورت صحیح، دینداری ارثی و عاطغی را با حاشیه برانیم.