جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492342
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی حضور دیرین روحانیون در آموزش و پرورش را از جمله اصالت هایی دانست که باید تداوم و گسترش یابد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  مرتضی نجفی قدسی پنج شنبه شب در مراسم ضیافت افطاری علامه دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در مباحث مرتبط با حضور روحانیون در آموزش و پرورش این مساله مطرح شده است که چرا باید روحانیون در آموزش و پرورش حضور یابند؟

وی افزود: این دسته از افراد اصلا سابقه آموزش و پرورش را نمی دانند زیرا آموزش و پرورش از گذشته با حضور روحانیون همراه بوده است.

مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی بیان کرد: پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم شد و شاید به حد اندک رسید؛ نخبگان فرهنگی جامعه یعنی علما و فضلا و بزرگان در این نهاد آموزشی مهم، حضور کمرنگ تری دارند.

وی گفت: دانش آموزان ما سالها در آموزش و پرورش حضور دارند ولی مسایلی چون تهذیب نفس و... را به خوبی آموزش نمی بینند؛ وقتی معلم شیمی را در درس قرآن به کار می گیرند نمی توان انتظار بهتری داشت.

نجفی یادآورشد: حقوق معلمان همچون بسیاری از طبقات جامعه مناسبت نیست ولی امروزه روحانیت و به خصوص طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و این گروه با نهایت سختی روزمرگی خود را طی می کنند و وضع عموم روحانیون در شهرها و .... از نظر معیشتی، مطلوب نیست.

وی گفت: عمده روحانیون جزو ضعفای جامعه از نظر مادی هستند و امتحان خود را نیز در همه عرصه ها ثابت کردند و در سیل اخیر بیش از 6 هزار روحانی به مناطق سیل زده اعزام شدند و به کمک مردم شتافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha