پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجف لکزایی

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مستشرقان در جلساتی که با ما داشتند به صراحت بیان می کردند که ما نمی توانیم تحمل کنیم که مسلمانان آلمان قرآن هایی را مورد استفاده قرار دهند که مسلمانان ایران از آن استفاده می کنند و به شدت در پی این هستند که یک حوزه علمیه در این کشور تاسیس کنند تا قرائت های موردنظر خود از اسلام را به مسلمانان آلمان به عنوان خوراک فکری ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در نشست علمی با موضوع رویکردهای جدید قرآن پژوهی مستشرقان که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: هدف پروژه کربن نگاری قرآن کریم این است که قرآنی تنظیم کنند که مناسب مخاطبین اروپایی باشد و این موضوعی است که خود پژوهشگران به بنده بیان کرده اند و کارهای آنان عمدتا دارای اغراض سیاسی است.

وی با اشاره به نیت مستشرقان در پرداختن به قرآن کریم افزود: به گفته مستشرقان ما در بررسی های قرآنی که انجام می دهیم به دنبال قرائتی هستیم که مناسب مسلمانان اروپایی باشد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مستشرقان در پروژه کربن نگاری قرآن کریم به دنبال این هستند که به مسلمانان بقبولانند که این کارهایی که ما درباره قرآن کرده ایم ارزشمندتر از قرآنی است که در دستان شماست و برخی از پژوهشگران آن ها ایرانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی بیان کرد: پروژه کربن نگاری قرآن کریم یک پروژه تماما سیاسی بوده و با توجه به این مسئله طبیعی است که ما باید نگاهی شکاکانه به دستاوردهای آن داشته باشیم و نمی توان به آن به چشم یک مرجع نگاه کرد، چرا که ممکن است چند سال دیگر بیان کنند که دستاوردهای ما اشتباه بوده است.

وی تاکید کرد: هزینه هایی که آلمان ها برای پروژه کربن نگاری قرآن خرج می کنند به این دلیل است که برای آینده ای نزدیک نسخه ای از قرآن را ارائه دهند که با قرآن اصلی متفاوت و مناسب اروپایی ها باشد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مستشرقان در جلساتی که با ما داشتند به صراحت بیان می کردند که ما نمی توانیم تحمل کنیم که مسلمانان آلمان قرآن هایی را مورد استفاده قرار دهند که مسلمانان ایران از آن استفاده می کنند و به شدت در پی این هستند که یک حوزه علمیه در این کشور تاسیس کنند تا قرائت های موردنظر خود از اسلام را به مسلمانان آلمان به عنوان خوراک فکری ارائه دهند.

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha