پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 امضای تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر

حوزه/ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری از افزایش دامنه مواد مخدر در کشور اولویت بلندمدت و پایدار ما بوده و این کار به تنهایی از یک نهاد خاص بر نمی آید و ضروری است تمام نهادهای فرهنگ ساز ورود کنند و حوزه علمیه یکی از مهم ترین نهاد های فرهنگی کشور بوده و از ظرفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»سردار اسکندر مومنی  در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: پارک کرامت در استان قم به منظور ساماندهی معتادان متجاهر در دست تاسیس بوده و امیدواریم فاز نخست این پارک طی یک ماه آینده آماده بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه سپاه  و بسیج یاری کننده طرح ساماندهی معتادان متجاهر هستند، افزود: این طرح در 10 شهر مختلف کشور در حال اجرا است، از این تعداد دو مرکز افتتاح شده اند و سایر مراکز تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سطح کشور پنج آسیب دارای اولویت هستند که مواد مخدر در راس آن ها قرار دارد؛ اعتیاد منشا 75 درصد از طلاق های کشور بوده و 70 درصد زندانیان نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر در مرتبط هستند.

مومنی عنوان کرد: پیشگیری از افزایش دامنه مواد مخدر در کشور اولویت بلندمدت و پایدار ما بوده و این کار به تنهایی از یک نهاد خاص بر نمی آید و ضروری است تمام نهادهای فرهنگ ساز ورود کنند و حوزه علمیه یکی از مهم ترین نهاد های فرهنگی کشور بوده و از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیون و مبلغین حوزوی در ماه های محرم و رمضان در بین مردم حضور پیدا می کنند، ظرفیت بالایی در این زمینه وجود دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: بیش از 11 درصد تولید ناخالص ملی صرف  مبارزه با مواد مخدر می شود و برای کشور ایران که این همه مشکلات دارد ضربه سختی است و برای حل این مشکل پیشگیری و اقدامات فرهنگی ضروری است.

 

 

۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha