پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح گنجینه مسجد مقدس جمکران موزه دین و دنیا

حوزه/ همزمان با هفدهم رمضان سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران به امر حضرت مهدی(عج)، بخش گنجینه جمکران موزه دین و دنیا با حضور تولیت و جمعی از مدیران استان در شبستان امام هادی(ع) واقع در صحن حضرت ابراهیم این مسجد مقدس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مدیر موزه دین و دنیا شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در این مراسم اظهارداشت:موزه دین و دنیا با دارا بودن ۱۰ گنجینه در ۳۲۰۰ متر فضا در مسجد مقدس جمکران روزانه با استقبال چشمگیر نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران همراه است.

حجت الاسلام محمد کیانی افزود: موزه دین و دنیا نخستین موزه مفهومی در جهان اسلام به شمار می‌رود که در این موزه در کنار زیبایی‌های که انسان را به وجد می‌آورد، در قالب آیات و روایات دینی نیز مردم با این موضوع آشنا و نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

وی به گنجینه های مختلف این موزه اشاره کرد و گفت: گنجینه مقدسات، عبادات، کار و زندگی، حقوق شهروندی، فرهنگی و اجتماعی، علما و مراجع، اقتصاد اسلامی، محیط زیست، جهاد و دفاع و گنجینه مسجد مقدس جمکران 10 گنجینه موزه دین و دنیا را تشکیل می دهند.

مدیر موزه دین و دنیا ادامه داد: در بخش گنجینه مسجد مقدس جمکران شاهد نمایش قدیمی ترین سنگ نوشته تأسیس مسجد مقدس جمکران مربوط به سال 1157 هجری قمری برابر با 1123 شمسی، محراب 300 ساله مسجد مقدس جمکران، اسناد و مدارک قدیمی مربوط به مسجد و بسیاری دیگر از آثار تاریخی مرتبط با مسجد در این بخش به مخاطبان نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است این نمایشگاه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 22 تا 2بامداد میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha