پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ به همت مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه دوره های تابستانی قرآن و حدیث طلاب سراسر حوزه های علمیه برگزار می شود.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ، اظهارداشت:  این دوره‌ها در ۱۱ رشته میان طلاب علاقه مند برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی  افزود: رشته‌های «زیباخوانی و حفظ موضوعی»؛ با محوریت تقویت روان‌خوانی و آموزش تجوید، حفظ موضوعی ۳۲ آیه و حدیث، «تربیت معلم»؛ با محوریت تربیت مربی صحت قرائت و روان‌خوانی و تربیت مربی تجوید و «حفظ و معارف»؛ با محوریت حفظ حداقل یک جزء آشنایی با فنون و روش‌های حفظ، آموزش، مطالعه و تحقیق در قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: «تفسیر اجمالی» با محوریت تفسیر اجمالی چند جزء، آشنایی با فنون و روش‌های آموزش، مطالعه و تحقیق در قرآن و متون روایی، «ترجمه و مفاهیم» با محوریت فهمیدن تدریجی معنای واژه‌های پرکاربرد قرآن، توانایی ترجمه ترکیب‌های قرآنی به شیوه تفکیکی مهارت در ترجمه آیات ساده قرآنی و توانایی فهمیدن پیام بسیاری از آیات در سایه استمرار قرائت و انس با قرآن از دیگر رشته‌های این دوره‌ تابستانی است.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: رشته‌های «مهارت‌های بیان تفسیر» با محوریت قالب‌های بیان تفسیر، روش‌های دسته‌بندی آیات و مفاهیم، اصول مبانی و روش برداشت از قرآن، شیوه‌های انتقال مفاهیم قرآن به کودکان و نوجوانان و روش کلاس‌داری و جذاب‌سازی، «ارتقای سطح تلاوت و ترتیل» با محوریت ارتقای سطح تلاوت و ترتیل طلاب قاری و مرتل و «تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم» با محوریت آشنایی اجمالی با مهارت‌های تفسیر، آشنایی با شیوه‌های نوین فهم قرآن و آشنایی با سبک زندگی قرآنی سنت‌ها و قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی نیز در این دوره تابستانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طلاب علاقه‌مند جهت ثبت نام در این دوره‌ها می‌توانند از ۱۱ تا ۳۱ خردادماه به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به نشانی www.tahzib-howzeh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha