شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابوالحسن مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: معاون امور بانوان ریاست جمهوری و یک بانوی نماینده مجلس ادعا کرده اند دوچرخه سواری بانوان منع قانونی و شرعی ندارد، ولی من باقاطعیت اعلام می کنم هیچ یک از مراجع و علما اجازه دوچرخه سواری بانوان در جامعه را نداده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سحرگاه شب بیست و سوم رمضان، در اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به هفت نعمتی اشاره دارند که پیش از انقلاب نبوده و با پیروزی انقلاب حاصل شده است؛ ثبات امنیت و تمامیت ارضی اولین نعمت است.

استاد حوزه افزود: دومین نعمت و برکت، پیشرفت در عرصه علمی و ارتقای رتبه علمی ایران است، کسانی که پیش از انقلاب مدعی بودند ایران آفتابه هم نمی تواند بسازد، امروز سر از خاک بیرون آورند و ببینند دشمن از تحقیقات علمی ایرانیان هراس دارد. 

وی ادامه داد: سوم این که انقلاب اسلامی مشارکت مردمی در عرصه سیاسی کشور را ایجاد کرد؛ چهارم ارتقای بینش سیاسی مردم؛ پنجمین نعمت سنگین شدن کفه عدالت در بحث امکانات عمومی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره ششمین برکت و نعمت که متاثر از انقلاب اسلامی هست، گفت: عیار معنویت در کشور زیاد شده و هفتم این که ایران ایستادگی و مقاومت را به جهان  نشان داد، البته در  بیانیه گام دوم انقلاب تقویت پژوهش و تحقیق،ترویج معنویت و اخلاق و همچنین قوی کردن اقتصاد از جمله مطالبات رهبری است.

*کاشت بذر ناامیدی در دل جوانان حربه دشمنان است

وی خاطرنشان کرد: عدالت و مبارزه با فساد باید در سرلوحه کار باشد؛ استقلال به معنی این که دشمنی خواسته های خود را بر ما تحمیل نکند و آزادی بدین معنی که هرکس آزاد هست هرطور می خواهد فکر کند از دیگر امور مطرح شده در بیانیه است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: رهبری در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب امر به کاشتن نهال امید در دل کردند؛ از حربه های دشمن کاشت بدر ناامیدی در دل جوانان است، همچنین طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات و مسئولین در نظام است، بنابراین مدیری که حقوق نجومی بگیرد مشروعیت ندارد.

وی متذکر شد: در کنار این مسائل، چندسالی دوچرخه سواری بانوان و دختران در اصفهان به طرز عجیبی ترویج داده می شود و معاون امور بانوان ریاست جمهوری و یک بانوی نماینده مجلس ادعا کرده اند دوچرخه سواری بانوان منع قانونی و شرعی ندارد، ولی من باقاطعیت اعلام می کنم هیچ یک از مراجع و علما اجازه دوچرخه سواری بانوان در جامعه را نداده اند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت : برخی روزنامه هایی که اطلاعات دینی ندارند با روحانیونی مصاحبه می کنند که سواد حسابی و اطلاعات کافی حوزوی ندارند، روحانی که علیه دیانت و فتوای مراجع سخن می گوید، قصد و غرض دیگری دارد. 

وی با بیان اینکه مراقب باشید آزادی به معنای ولنگاری و بی بندوباری نیست،  تصریح کرد : آیا دولتمردان همه مشکلات ارزی، تورم جامعه و اقتصاد مردم را حل کرده اند که امروز سنگ دوچرخه سواری بانوان را به سینه می زنند.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: مسئولان و وزرا تا جایی که اطاعت از رهبری بکنند، مشروعیت دارند؛ علی رغم دعوت رسمی مجلس خبرگان رهبری وزیر ارتباطات برای پاسخگویی به مجلس خبرگان نیامد.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • من IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    واقعا ممنون،‌چه عجب یه نفر پیدا شد در مورد این دوچرخه سواری مزخرف زن ها در معابر عمومی صحبت کنه. بابا ما جوونیم یکی باید جلوی اینها رو بگیره. هوای پاک، سوخت پاک و از این مزعولات به چه قیمتی
  • بابک قوام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    واقعا باعث تاسف است که از سوی روحانیت و پایداران به نظام چنین سخنان کوته فکرانه میشنوم دیدگاه مقام رهبری کجا و دیدگاه اینها کجا؟؟؟ تمام دوره های انتخاباتی اصلاح طلبان اینهارا تحریک میکنند سخنانی بزنند تا جو جامعه متشنج بشود بعد خودشان را طرفدار آزادی معرفی میکنند و رای را میبرند. ما هم همیشه بازی میخوریم.