پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم راضیه پورحیدر

حوزه/ پورحیدر گفت: امام خمینی، سرلوحه امور را عمل به تکلیف الهی و قانون مداری را وظیفه شرعی می‌دانستند، زمان شناس بودند و با هوشیاری و فراست، انقلاب اسلامی را هدایت می‌کردند، فقیه بودند و فقه را تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور می‌دانستند.

خانم راضیه پورحیدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارمیه با شاره به شخصیت امام خمینی (ره) اظهار داشت: انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه تاریخ قرن بیستم و امام امت بی‌نظیرترین رهبر عصر حاضر بود که روایت «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ» را معنا بخشید.

وی ادامه داد: تندبادهای حوادث هیچ وقت امام خمینی را متزلزل نکرد و با توکل بر خدا و با نبوغ سیاسی و دینی خود همه سیاستمداران عالم را عاجز و استکبار جهانی را به زانو در آورد و به عنوان یک انسان سازنده تاریخ الگویی برای جنبش‌های اسلامی شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که دین و سیاست را با هم به کار گرفت و با زهد و تقوا از یک اتاق کوچک رهبری عالم اسلام را عهده دار شد.

وی اضافه کرد: امام در عین حال که انسان عارف و عابدی بود، شجاع و عالم الهی و مصداق آیه «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» بود و به قدری ایمان به مسیرش داشت که شهادت فرزندش را از الطاف خفیه الهی می‌دانستند.

پورحیدر ادامه داد: امام خمینی، سرلوحه امور را عمل به تکلیف الهی و قانون مداری را وظیفه شرعی می‌دانستند، زمان شناس بودند و با هوشیاری و فراست، انقلاب اسلامی را هدایت می‌کردند، فقیه بودند و فقه را تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور می‌دانستند.

وی تصریح کرد: امام(ره) در سال ۱۳۴۸ نظریه ولایت فقیه مطرح کردند که این مسئله به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی و ضامن بقای انقلاب گردید.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان‌غربی، اندیشه و سیره سیاسی امام و موقعیت شناسی و درایت ایشان را موجب قیام ۱۵ خرداد ۴۲ دانست و گفت: اندیشه امام خمینی موجب شد ملت ایران در 15 خرداد 42 فریاد ضداستکباری سر دهند.

وی تاکید کرد: امام(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانستند و دشمنی با آمریکا را همیشگی و مردم را به تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزت خویش دعوت و قیام علیه حکومت طاغوت واداشت و با فریاد حریت و آزادگی، علما را به حفظ کیان اسلام و به فریاد خواهی فراخواند.

پورحیدر، مبارزه با مقدس نماها را از ویژگی های دیگر امام امت دانست و افزود: امام خمینی (ره) با مقدس مقدس‌نماها بیگانه بود و آن‌ها را مانع مسیر صحیح انقلاب می‌دانست.

وی به ابعاد مختلف وجودی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام امت از جامعیت علمی، عرفانی، اخلاقی، رفتاری، زهد، ساده‌زیستی، نظم و انضباط، مدیریت بحران، قاطعیت و شجاعت، مردم‌داری و عطوفت برخوردار بود و همین اوصاف، ایشان از وی شخصیتی ساخته بود که حاکم بر دل‌ها بود و قلب‌ها را به تسخیر خود در آورده بود.

مدیر مدرسه الزهرا(س) ارومیه در پایان اظهار کرد: امام امت بعد از رحلت خود سکان هدایت کشتی انقلاب را به دست مردی از سلاله پاکان سپرد که به خوبی و روشنی با افق دید امام آشنا بود و دنبال رو مسیر و اهداف امام راحل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha