پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران گفت: آیا ملت ایران باید به مناسبت تولد عجوزه منحوسه انگلیس که وجودش طی دوره حیات سراسر سیاهش مایه این همه خسارت و نحوست برای کشور ما و جهان اسلام بوده است، شادی کند؟ وااسفا! این اخبار و اعمال انسان را به یاد دوره بی‌فرهنگی قجری و فرو‌مایگی قجرها می اندازد.

استاد علی اکبر رشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با انتقاد شدید از هنجارشکنی و تحرکات فرهنگی غیرمتعارف برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران، اظهار داشت: این که سفارتخانه‌های اجنبی و بخصوص نمایندگی سیاسی کشورهایی با سابقه ممتد استعماری در جهان اسلام همچون ایتالیا و انگلستان، با برگزاری مراسمات، در کشور اقدام به هنجارشکنی کنند برای مردم ما قابل تحمل نیست. آیا مقامات مسئول از این تحرکات و هنجارشکنی‌ها مطلع هستند یا مطلع نیستند؟ اگر مطلع نیستند که مایه تعجب و تاسف است! و اگر مطلعند اما بی‌تفاوتند که صدچندان مایه تعجب و تاسف است!

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: این که در خبرها آمده است سفارتخانه دولت استعماری با اخذ مبالغی از برخی شرکت‌های ایرانی، هزینه جشن تولد عجوزه انگلیس را تامین، و با دعوت از برخی چهره‌های فرهنگی معلوم الحال و فعالین سیاسی بی‌بوته، در صدد برپایی چنین جشنی است، آیا واقعیت دارد؟ اگر واقعیت دارد چرا واکنشی از سوی مسئولین نسبت به این رفتارهای تحقیر‌آمیز دیده نمی‌شود؟

وی افزود: آیا ملت ایران باید به مناسبت تولد این عجوزه منحوسه که وجودش طی دوره حیات سراسر سیاهش مایه این همه خسارت و نحوست برای کشور ما و جهان اسلام بوده است شادی کند؟ وااسفا! این اخبار و اعمال انسان را به یاد دوره بی‌فرهنگی قجری و فرو‌مایگی قجرها می اندازد.

استاد رشاد گفت: سلطنت و ملوکیت، که خود نشانه عقب‌افتادگی و حماقت سیاسی است، و ملکه‌پرستی که عین خرافه‌گرایی و سفاهت فرهنگی است و انگلیسی‌های پرادعا در حد اعلا درجه گرفتار آنند، و با کمال وقاحت در قرن بیست و یکم همچنان بر طبل این افکار و اعمال قرون وسطایی می‌کوبند! و برای تولد سمبل این افکار و اعمال خرافی جشن برپا می‌کنند، آن گاه انسان ملاحظه کند که یک عده فرهنگی نما و سیاست‌باز مشکوک و متملق می خواهند با وقاحت و خفت در جشن تولد این مولود منحوس که نماد و نمود این حماقت و سفاهت است، شرکت کنند، بسی غم‌انگیز و تاسف‌آور است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران تاکید کرد: برای این عجوزه و دولت فخیمه اش که طی دهه‌ها و بلکه طی قرون جز نحوست و خباثت برای ملل مختلف و بیش از همه برای ملت ما چیزی نداشته است، آیا باید جشن گرفت یا سوگواری کرد؟ جرائم و جنایات بیحد و حصر دولت سراسر نکبت و نحوست روباه پیر هرگز از خاطره تاریخی مردم ما زدوده نخواهدشد؛ دولت استکباری آمریکا یکی از محصولات منحوسه این شجره ملعونه است.

استاد رشاد در پایان خاطرنشان کرد: دولت انگلستان همیشه و همچنان در حال جنگ با ماست، عجیب است که برخی می‌خواهند برای دشمن مرموز و مزوّر ملت جشن بگیرند. کسانی که در چنین آیینی حضور پیدا کنند بدانند در صورت شرکت در این مراسم منحوس از نظر مردم ما در زمره منفورترین خواهند بود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha